عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: کمیسیون امنیت ملی باید گزارش خود را از دو گزارش وزارت امور خارجه،تحقیقات میدانی و بررسی های فنی آماده کند و به همین دلیل گزارش سنگینی است اما با توجه به وضعیتی که در کمیسیون امنیت ملی وجود دارد تصور نمی کنم تا یک ماه آینده بتواند گزارش خود را به صحن علنی ارایه بدهد.
کد خبر: ۹۲۲۲۰۷
گزارش کمیسیون امنیت ملی از برجام تا یک ماه آینده آماده نمی شود/فروش نفت مانند سال های گذشته است

جواد کریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار جام جم‌آنلاین، با اشاره به اینکه آقای ظریف و معاونانش این هفته گزارش دوم خود را در مورد برجام به کمیسیون امنیت ملی ارایه خواهند داد، گفت: طبق قانون نیز کمیسیون باید گزارش 6 ماهه خود از برجام را در صحن قرائت کند.این در حالی است که کمیسیون امنیت ملی از این جهت عقب است.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی باید گزارش خود را از دو گزارش وزارت امور خارجه،تحقیقات میدانی و بررسی های فنی آماده کند و به همین دلیل گزارش سنگینی است اما با توجه به وضعیتی که در کمیسیون امنیت ملی وجود دارد تصور نمی کنم تا یک ماه آینده بتواند گزارش خود را به صحن علنی ارایه بدهد.

کریمی قدوسی تصریح کرد: متاسفانه در تمام جلسات کمیسیون به رییس و هیات رییسه تذکر داده بودم که طبق قانون موظف به ارایه گزارش 6 ماهه در تیرماه به صحن هستیم اما کمیسیون توجه زیادی به این موضوع نکرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس دهم ادامه داد: سه شنبه هفته گذشته کمیسیون امنیت ملی به بررسی حادثه سقوط اتوبوس سربازان پرداخت و این جلسه 3 ساعت به طول انجامید،علیرغم اهمیت این موضوع اما کمیسیون عمران می توانست نسبت به این مسئله ورود کند و کمیسیون امنیت ملی زمان خود را به بررسی مسایل اولویت دار اختصاص بدهد که متاسفانه این کار را انجام نداد.

وی با تاکید بر اینکه در گزارش 3 ماهه دوم وزارت امور خارجه در مورد برجام باید موارد بدعهدی های طرف مقابل قطعا ذکر شود گفت: مواضع رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام در مورد بدعهدی ها باید در گزارش دیده شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات رییس جمهور مبنی بر افزایش صادرات نفت پس از برجام گفت: فروش نفت در حالی که نمی توانیم پولش را بگیریم چه فایده ای دارد.وضع فروش نفت ما مانند سال های گذشته است و باید این موارد صادقانه در گزارش ذکر شود.

کریمی قدوسی گزارش 3 ماهه اول وزارت امور خارجه را صادقانه ندانست و افزود: آن گزارش صرفا بازنویسی سرفصل های برجام بود و باید گزارش دوم بر مبنای صداقت باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها