سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: ترکیه طی سال های اخیر سیاست هایی را دنبال می کرد که وقوع این کودتای اخیر در این کشور با توجه به آن سیاست های اردوغان قابل پیش بینی بود و ترکیه تاوان حمایت از تروریسم را پرداخت می کند.
کد خبر: ۹۲۲۱۹۴
ترکیه تاوان حمایت از تروریسم را می دهد/ نقش برخی کشورها و گروههای خارجی در کودتا

حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار جام جم انلاین، با اشاره به کودتای شب گذشته در ترکیه گفت: حوادث ترکیه برای ایران حساسیت ویژه ای دارد،این کشور از همسایگان مهم جمهوری اسلامی ایران است و ایران اتفاقات این کشور را به دقت رصد می کند.

وی ادامه داد: به جهت مراودات گسترده و روابط مسالمت آمیزمان با ترکیه، از زمان انتشار اخبار کودتا تحولات را به دقت زیر نظر داریم.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان با روش های غیر دموکراتیک برای تغییرات موافق نیستیم تصریح کرد: با هر حرکت غیر دموکراتیک مخالفت می کنیم.همانگونه که سالهاست در مقابل مسایل مربوط به سوریه و انجام هر گونه حرکت غیر دموکراتیک در آنجا نیز مقاومت کرده ایم به دلیل اینکه کودتا و تروریسم نباید تعیین کننده سرنوشت ملت ها باشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس در عین حال گفت: ترکیه طی سال های اخیر سیاست هایی را دنبال می کرد که وقوع این کودتا با توجه به آن سیاست ها قابل پیش بینی بود؛ترکیه تاوان حمایت از تروریسم را پرداخت می کند.

وی ادامه داد: با توجه به این اتفاقات دولت ترکیه باید از آن درس عبرت بگیرد و سیاست هایی دیگری در پیش بگیرد.

نقوی حسینی ابراز امیدواری کرد دولتمردان ترکیه کودتاچیان را شکست دهند و با توجه به اینکه مردم در جهت حمایت از دولت به خیابان ها آمده اند تلاش کنند به مردم باور و اعتقاد داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با اشاره به اینکه در آینده ابعاد بیشتری از این کودتا و عوامل دیگر در آن مشخص خواهند شد گفت: شواهدی وجود دارد که نشان دهنده دخالت برخی کشورها و گروههای خارجی در این کودتا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
محمد
-
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
۰
۰
فكر نكنم عربستان در این قضیه بی طرف باشد.
خاویارمنش
-
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
۰
۰
تركیه ای كه تو امور داخلی خودش مونده چطور میتونه برای عراق و سوریه تصمیم بگیره؟
محمد
-
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
ملت ها در ممالك و دولت های متبوعه جدا حامی دولت بوده اند متاسفانه این ملتها هستند كه مورد بی مهری دولتها قرار میگیرند...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها