بدعهدی آمریکا در اجرای برجام ادامه دارد

تصویب منع خرید آب سنگین از ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت 249 رای موافق در مقابل 176 رای مخالف این قانون را تصویب کرد.
کد خبر: ۹۲۱۷۹۸
تصویب منع خرید آب سنگین از ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل خبرگزاری صدا و سیما، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه قانونی را که از خرید «آب سنگین» از ایران جلوگیری می کند تصویب کرد. این اقدام به چالش کشیدن تهدید باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای استفاده از حق وتو پس از گذشت یک سال از اعلام توافق هسته ای تاریخی با ایران به شمار می آید.

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت 249 رای موافق در مقابل 176 رای مخالف این قانون را تصویب کرد. بیشتر حامیان این قانون از جمهوری خواهان بودند که اکثر کرسیها در مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

همه اعضای جمهوری خواه در کنگره و برخی از اعضای حزب دموکرات که اوباما وابسته به آن است با توافق هسته ای بین ایران و آمریکا و دیگر قدرتهای بزرگ مخالفت کردند.

بر اساس این توافق که 14 ژوئیه سال گذشته امضا شد تهران با محدود کردن برنامه هسته ای خود در مقابل لغو تحریمهای بین المللی موافقت کرد.

دولت اوباما آوریل گذشته اعلام کرده بود آمریکا به ارزش هشت میلیون و 600 هزار دلار آب سنگین از ایران خریداری خواهد کرد که این اقدام خشم جمهوری خواهانی را که آن را کمک به برنامه هسته ای ایران توصیف کردند برانگیخت.

کاخ سفید روز دوشنبه تهدید کرد پیش نویس این قانون و دو پیش نویس دیگر را که قرار است مجلس نمایندگان در چند روز آینده آنها را بررسی کنند رد خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها