نماینده ماهشهر در گفتگو با جام جم آنلاین:

امکانات برای اطفای حریق پتروشیمی ماهشهر مناسب نبود

نماینده ماهشهر وامیدیه مجلس گفت :جلسه دوم بررسی علل وقوع آتش سوزی هفته دیگر با حضور وزیرنفت برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۱۵۴۰
امکانات برای اطفای حریق پتروشیمی ماهشهر مناسب نبود

علی گل مرادی در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین درباره بررسی دلایل وقوع آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا گفت :درجلسه ای که روز سه شنبه با حضور مسئولان نفتی واعضاء کمیسیون انرژی درمجلس برگزار شد،علل وقوع حادثه و اقدامات انجام شده هنگام حریق مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بنا بر آن شد تا در جلسه هفته آینده نیز گزارش تهیه شده با حضور خود وزیر نفت بررسی شود .

به گفته نماینده مردم خوزستان در جلسه یاد شده تصمیم بر این شد تا کمیته ای ویژه از اعضای کمیسیون انرژی بزودی بازدیدی از محل داشته باشند .

علی گل مرادی تلاش مجموعه نیروی انسانی بین مجموعه وزارت کشور و وزارت نفت را برای اطفای حریق بسیار همدلانه و خوب توصیف کرد، اما از سوی دیگر تاکید کرد که در زمینه امکانات اطفای حریق هنگام بروز حوادث از جمله خودروهای پیشترفته و مستقر نبودن بالگرد در چنین تاسیساتی برای مهار آتش در ساعات اولیه آتش سوزی بسیار کمبود داریم .

این نماینده مجلس تصریح کرد که با توجه به سرمایه گذاری های کلانی که برای ایجاد صنایع پتروشیمی در کشور صورت گرفته باید از لحاظ ایمنی ومهار چنین حوادثی امکانات مناسبی پیش بینی شود .

گل مرادی با اشاره به اینکه بروز چنین حادثه ای می توانست به یک فاجعه انسانی تبدیل شود و صد ها نفر را راهی بیمارستان کند گفت : متاسفانه در این منطقه امکانات بیمارستانی و درمانی بسیار محدود است و آمبولانس هوایی نیز موجود نیست و جاده ها نیز ظرفیت مناسبی برای جابجایی حادثه دیده گان وجود ندارد .

این نماینده خاطرنشان کرد: براین باورم که باید کار کارشناسی جامعی درصنایع پتروشیمی انجام شود تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری و ازطرف دیگر آمادگی لازم نیز برای اطفای حریق وجود داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه 21 کارخانه پتروشیمی در مجتمع منطقه ویژه اقتصادی این منطقه فعال هستند گفت:البته همه این امکانات در اختیار وزارت نفت نیست وبرخی شرکت های شبه دولتی نیز سهام این شرکت ها را در دست دارند که می توان نوعی سردرگمی را در مدیریت این شرکت ها مشاهده کرد و باید تدابیری اتخاذ شود که علاوه بر تجدید نظر در مدیریت این شرکت ها نظارت بر این تاسیسات بیشتر شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها