فرمانده انتظامی بم از دستگیری یک دختر دانشجو که از کارت بانکی هم خوابگاهی‌اش برداشت غیرمجاز انجام داده بود، خبر داد و گفت: به هیچ عنوان رمزهای کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
کد خبر: ۹۲۰۷۵۷
دختری که به هم خوابگاهی‌اش رحم نکرد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سرهنگ محمدرضا فداء گفت: در پی مراجعه خانمی دانشجو به پلیس فتا فرماندهی انتظامی بم و طرح شکایتی در خصوص برداشت مبالغی از چند حساب بانکی وی بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کارشناسان پلیس مبارزه با جرایم سایبری بر اساس اقدامات فنی، اطلاعات شاکی و مدارک موجود به یکی از هم اتاقی های این دانشجو مشکوک شدند و طی انجام مراحل فنی این پرونده تحقیقاتی از وی به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی بم بیان داشت: پس از انجام تحقیقات و اقدامات سایبری مشخص شد که این برداشت ها توسط هم خوابگاهی وی صورت گرفته است که این فرد ضمن هماهنگی قضایی دستگیر و پس از مواجهه با مدارک مستدل پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد.

سرهنگ فداء خاطر نشان کرد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این فرد به رمز دوم یکی از کارت های بانکی هم خوابگاهی خود هنگام شارژ ژتون غذا دست یافته و در فرصت های مناسب با دست یابی و بررسی سایر کارت های بانکی وی متوجه رمز دوم مشترک آن ها شده و از این طریق اقدام به خرید اینترنتی و شارژ تلفن همراه کرده است.

فرمانده انتظامی بم در پایان از شهروندان خواست از انتخاب رمز اول و دوم مشترک برای چند کارت بانکی مختلف و همچنین سپردن اطلاعات آن ها به دیگران و حتی نزدیکان خودداری و سیستم پیامک حساب های خود را جهت اطلاع از تراکنش های لحظه ای فعال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
پیراسته فر
-
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
۰
۰
چطوری اجازه نشان دادن چهره مختلسین ومجرمان بزرگ اقتصادی نیست ولی یه دختردانشجو كه از سراستیصال وسوسه شده كارت دوستش را خالی كرده چهره اش نمایان می شود!؟
یوسف
-
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
۰
۰
به دلایل زیر واقعا خجالت آور است چرا كه برای یك شارژ ، آبروی كسی ریخته شود آنهم یك خانم دانشجو و بدتر از آن در رسانه ها پخش شود ، آیا این عدالت است كه كسانی جرایم مالی و ... سنگین تری مرتكب می شوند اجازه رسانه ای شدن ندارند و یك دانشجو كه بچگی كرده ، خطایش اینطور بزرگ نمایی شود. به نظر بنده رسانه ها بایستی اصلاحات را از خودشان شروع كنند.
بهروز
-
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
۰
۰
ایشان به دلیل اینكه طرف مقابل دوستش بوده و به دلیل این رابطه عاطفی اینكار را جرم نمیدانسته و تا حدودی ناشی از كم سن وسال بودن و حكم شوخی را هم میتواند داشته باشد و مشابه عمل دزدی یك تبهكار نمیباشد ، لذا این از آن مواردی است كه میشود اغماض كرد و آبروی شخص را ضایع نكنیم ، مبلغ ریالی این كار هم مبین این موضوع میباشد ، لذا پیشنهاد میكنم كه شاكی از شكایت خود صرف نظر و از دوست خود دلجوئی نماید تا در جائی و زمانی دیگر نتیجه گذشتش را ببیند .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها