آن‌هایی که گذرشان زیاد به خانه هنرمندان ایران می‌افتد، این روزها شاهد منظره‌ای متفاوت در این مرکز فرهنگی هستند؛ اثر «هفت چنار» ساخته عباس کیارستمی در سوگ خالق‌شان سیاه‌پوش شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۰۴۱۳
سیاه‌پوش شدن «هفت چنار» برای کیارستمی + تصاویر

به گزارش جام جم سیما، چیدمان «هفت چنار» یکی از تصویرهای آشنایی است که مراجعه‌کنندگان به خانه هنرمندان ایران آن را دیده‌اند. این چیدمان هنری با نمایش تنه‌ی هفت چنار بلند و مرتفع، یکی از شاخص‌ترین کارهای هنری کیارستمی در زمینه‌ای به‌جز سینما و فیلمسازی است.

کیارستمی در کنار فعالیت در دنیای سینما، به علایق دیگرش هم پرداخت و سال‌ها در زمینه‌هایی مانند عکاسی، معماری، طراحی پوستر، موسیقی و چیدمان کار کرد. او به چیدمان به‌عنوان هنری که در تعامل مستقیم با مخاطب است، توجه داشت.

یکی از معروف‌ترین کارهای او در این زمینه، چیدمان «هفت چنار» است که به‌عنوان منتخب چهارمین «جشن تصویر ایران» انتخاب و در طبقه دوم خانه هنرمندان ایران نصب شد.

کیارستمی که در عکس‌هایش به عناصر طبیعت مانند درخت، برف و ... توجه می‌کرد، در این چیدمان نیز با نمایش هفت درخت چنار سعی کرده با عنصری طبیعی، معنا و مفهومی را به مخاطب القا کند. معنا و مفهومی که در قالب چیدمان ارزش هنری پیدا کرده است.

این تنه‌های بلند، سال‌هاست که جزو خاطرات تصویری کسانی شده که به یکی از پرترددترین مراکز هنری کشور رفت‌وآمد دارند. آن‌ها در یک فضای سربسته شاهد درخت‌هایی هستند که برافراشته و قد کشیده، نمادی از طبیعت و زندگی‌اند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها