عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با اشاره به برخی جوسازی ها مبنی بر خرابکارانه بودن حادثه اخیر در پتروشیمی گفت: حوادث مشابه و البته در ابعاد کوچکتر در یکی دو ماه گذشته در جاهای دیگر در حوزه نفت و گاز نشان می دهد علت حادثه اخیر پتروشیمی نیز مشکل فنی است و باید مراقبت بیشتری در این رابطه صورت گیرد.
کد خبر: ۹۲۰۰۷۸
آتش سوزی پتروشیمی فنی بود، نه خرابکارانه/ واکنش برخی کشورهای همسایه قابل قبول نیست

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه اقدام خرابکارانه موجب حادثه آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بندر ماهشهر شده است گفت: در این رابطه به گفته مقامات وزارت نفت مخصوصا وزیر نفت اعتماد می کنیم و علت این حادثه را مسایل فنی می دانیم.

وی ادامه داد: باید در استانداردهای ایمنی نگهداری تاسیسات نفتی و پتروشیمی تجدید نظر شود و مسئولانی که وظیفه اصلی آنها مراقبت از اجرای استانداردها است مراقبت و جدیت بیشتری در این موضوع داشته باشند.

رحیمی افزود: مقامات ارشد وزارت نفت باید گزارش ایمنی را از این مراجع و دستگاههای مسئول دریافت کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: حوادث مشابه و البته در ابعاد کوچکتر در یکی دو ماه گذشته در جاهای دیگر در حوزه نفت و گاز نشان می دهد علت حادثه اخیر پتروشیمی نیز مشکل فنی است و باید مراقبت بیشتری در این رابطه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که گزارش هایی مبتنی بر شبهه خرابکاری در حادثه پتروشیمی وجود داشته باشد کمیسیون امنیت ملی گزارشی را از وزارت نفت به صورت حضور وزیر نفت و یا گزارش کتبی دریافت خواهد کرد ولی قاعدتا در این حدی که در حال حاضر مطرح است کمیسیون انرژی به این موضوع ورود خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در عین حال با اشاره به واکنش برخی از کشورهای همسایه و ابراز خوشحالی آنها از این حادثه اظهار داشت: حرکت غلط این کشورها و اظهارات سخیفشان از لحاظ انسانی و سیاسی قابل قبول نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها