تعیین تکلیف 97 هزار حساب باقی مانده پس از فروش اموال

پول ۱.۳ میلیون صاحب حساب در ثامن الحجج پرداخت شد

مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه تنها 97 هزار حساب موسسه ثامن‌الحجج تعیین تکلیف نشده است، گفت: اگر تعیین تکلیف دارایی‌های ثامن الحجج انجام شود، با سرعت بیشتری می‌توانیم مطالبات صاحبان این 97 هزار حساب را پرداخت کنیم.
کد خبر: ۹۱۹۷۷۹
پول ۱.۳ میلیون صاحب حساب در ثامن الحجج پرداخت شد

به گزارش جام جم آنلاین ، کورش پرویزیان با بیا اینکه بانک پارسیان کار ملی ساماندهی موسسه ثامن الحجج را پذیرفت، اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 300 هزار حساب ساماندهی و حدود 400 هزار نفر پول نقد گرفته اند و تعدادی باقی مانده‌اند که با اعلام بانک مرکزی و حسب ابلاغیه جدید پول خود را به مرور دریافت می‌کنند

وی افزود: بانک پارسیان عاملیت این کار را بر عهده داشته و دخالتی در تصمیم گیری و مسائل دیگر به لحاظ اعلان زمان‌بندی ، نحوه پرداخت و سقف‌های پرداخت ندارد، اما اطلاعیه شماره 9 برای سپرده‌های تا سقف 100 میلیون تومان توسط بانک مرکزی اعلام شد که 35 میلیون تومان پرداخت می‌شود و باقی مانده به عنوان وجوه طلب ١٢ ماهه پرداخت خواهد شد.

پرویزیان افزود: این روند سپس به مطالبات ٢٠٠ و ٣٠٠ میلیون تومانی خواهد رسید. اعداد بالاتر پس از تعیین و تکلیف اموال با انتخاب کارشناس توسط قاضی و بانک مرکزی و برگزاری مزایده و فروش مابقی وجوه سپرده گذاران ثامن بالا تر از سقف های اعلامی ٣٠٠ میلیون تومان پرداخت خواهد شد. همین مساله دستاویزی برای طرح شایعات علیه بانک پارسیان شد.

مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه این اعتراض ها و شایعات در حالی مطرح می‌شود که ما هیچ نقشی در شکل گیری و انحلال این تعاونی نداشته و نداریم، گفت: مساله موسسه ثامن الحجج حجم کار ما را افزایش داده و متاسفانه بابت این افزایش حجم کار، به کارکنان خدوم بانک پرداختی هم نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: از ابتدای کار، به صورت کاملا شفاف مقرر شد قوه قضائیه اموال ثامن الحجج را ارزش گذاری کند و ما فقط مزایده را برگزار کنیم، اما ممکن است برخی اموال در جریان مزایده به فروش نرسد.

پرویزیان در پاسخ به این سوال که چند حساب هنوز تعیین تکلیف نشده است، افزود: حدود 97 هزار حساب باقی مانده که از مجموع آن 40 هزار حساب تا 100 میلیون تومان و حدود 1500 تا 1600 حساب بالای 10 میلیارد ریال است.

به گفته وی؛ تاکنون از خط اعتباری بانک مرکزی و موجودی موسسه نزد بانک مرکزی برای پرداخت پول به سپرده گذاران استفاده شده است. اگر تعیین تکلیف دارایی‌های ثامن الحجج انجام شود، با سرعت بیشتری می توانیم مطالبات صاحبان این 97 هزار حساب را پرداخت کنیم.

مدیر عامل بانک پارسیان افزود: توجه کنیم که بانک پارسیان به عنوان یک سرمایه ملی، و برند شناخته شده در تراز جهانی، ازبزرگترین بانکهای خصوصی کشور و با زنجیره کامل از خدمات به هم وطنان عزیز است و استحکام مالی و شرایط پایداری دارد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها