یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه کودکان باید از مصرف مواد غذایی قرار گرفته در معرض هوای غبارآلود پرهیز کنند؛ گفت: کودکان در چنین روزهایی از خرید مواد غذایی از دستفروشان و یا مصرف مواد خوراکی رو باز در قفسه مغازها خودداری کنند.
کد خبر: ۹۱۹۵۳۳
کودکان مواد غذایی قرار گرفته در هوای غبارآلود را نخورند

به گزارش جام جم آنلاین ، فرزاد بابایی با تاکید بر حفظ بهداشت در مصرف مواد غذایی اظهار کرد: کودکان و نوجوانان به دلیل وضعیت سیستم ایمنی نمی توانند به راحتی با سموم ناشی از آلودگی هوا در بدن مقابله کنند.

وی افزود: در صورت تماس مستقیم کودکان با هوای آلوده احتمال بروز مشکلات تنفسی و آسم در آنان وجود دارد و یا موجب تشدید این بیماری در کودکان با سابقه می شود.

این کارشناس تغذیه افزود: تنها شیر مادر برای از بین رفتن آلودگی ریزگردها برای نوزادان توصیه می شود که در کنار آن نیز استفاده از حریره بادام برای نوزادان بالای شش ماه گزینه مناسبی می باشد.

به گفته بابایی، به هنگام قرارگیری در روزهای غبارآلود مصرف مایعات توصیه می شود و هنگامی که ریزگردها با قطرهای کوچک وارد دستگاه تنفسی می شوند موجب تغییراتی در وضعیت میزان آب و خون می شوند و به همین دلیل باید میزان مصرف مایعات افزایش یابد.

وی با تاکید براینکه مصرف شیر موجب سم زدایی در بدن می شود گفت: شیر می تواند مواد آلوده ناشی از ریزگردها را با خود حمل کند و تا حدودی آنان را از بدن خارج کند.

این کارشناس تغذیه با تاکید براینکه مصرف مایعاتی همچون آب میوه های شیرین شده و نوشابه توصیه نمی شود افزود: مصرف این مایعات موجب غلیظ شدن خون می شود و نتیجه ای بر عکس را خواهد داشت.

وی با تاکید بر مصرف میوه و سبزی در روزهای غبارآلود اظهار کرد: مواد موجود در میوه و سبزی همانند آنتی اکسیدان عمل می کند و مصرف مداوم آن مانع پیوستن مواد مضر به سلول های بدن می شود و از افزایش سموم وارد شده توسط آلاینده ها جلوگیری می کند.

هوای روز سه شنبه کرمانشاه برای بیست و یکمین روز در سال 95 از حالت استاندارد خارج شد و برای دومین بار به حد بحران رسید.

دید افقی دیروز شهر کرمانشاه به حدود سه هزار متر کاهش یافت و آلودگی هوا 4.5 برابر حد استاندارد بود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها