سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه « روز جهانی قدس، روز ترسیم تاریخ و مشخص کردن مسئولیت ها به طور مشخص است»، گفت: حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا قضیه فلسطین همواره زنده بماند و مردم آن را فراموش نکنند.
کد خبر: ۹۱۸۲۳۵
سید حسن نصرالله: روز قدس، روز ترسیم تاریخ و ریشه کنی اسرائیل است

به گزارش جام جم آنلاین،، سید حسن نصرالله که عصر جمعه و از طریق تلویزیون المنار به طور زنده و به مناسبت روز جهانی قدس سخن می گفت، افزود: فلسطین از دریای مدیترانه تا رودخانه اردن، سرزمینی اشغال شده و غصب شده از اهالی قانونی آن است و تغییر زمان هیچ مشروعیتی برای رژیم صهیونیستی اشغالگر و دزد ایجاد نمی کند.

سید حسن نصرالله قرار بود در مراسم روز جهانی قدس در مجمع سیدالشهداء در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کند اما به علت تهدید گروه تروریستی تکفیری داعش برای حمله به این مراسم و به دلیل شرایط نامناسب امنیتی این مراسم لغو شد و وی از طریق تلویزیون با مردم سخن گفت.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: اسرائیل باید از ریشه کنده و نابود شود و حق به صاحب آن بازگردد و احدی هرگز نباید تسلیم دشمن صهیونیستی شود.

وی خاطرنشان کرد: اما برخی کشورها و طرف ها احساس ضعف می کنند و نه تنها به جنگ علیه دشمن صهیونیستی رضایت نمی دهند بلکه در مقابل آن تسلیم شده ، وجود آن را به رسمیت شناخته و حتی علیه مقاومت با آن همدست شده اند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: تنها راه پیش روی ملت فلسطین و ملت های منطقه این است که در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت و پایداری کنند.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه محور مقاومت پیروزی واقعی را در لبنان و فلسطین رقم می زند، تاکید کرد که جایگاه محور مقاومت در میان امت عربی و اسلامی در اوج قرار دارد و اما مشاهده کردیم گروهی تصمیم به ساقط کردن آن گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه جنگ هایی برای ساقط کردن محور مقاومت هستیم اما بجز محور مقاومت طرفی دیگر با اسرائیل نمی جنگد و به قضیه فلسطین اهتمام ندارد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه« برخی طرف ها با امکانات مادی و نظامی گسترده درصدد ضربه زدن به کشورها ، جنبش ها و فرهنگ مقاومت هستند»، اظهارداشت: طرف هایی باب عادی سازی روابط با اسرائیل را باز کرده و برخی رژیم ها نیز برای بازکردن باب مقابل اسرائیل و توطئه علیه مقاومت همچنان تلاش می کنند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: همه ابزار و خادمان اسرائیل در منطقه باید درک کنند که جنبش ها و کشورهای محور مقاومت هرگز فلسطین را تنها نمی گذارند و از پیگیری قضیه قدس کناره گیری نمی کنند.

وی با بیان اینکه « کشورهای توطئه گر علیه محور مقاومت باید بدانند از فاصله گرفتن ملت ها از مقاومت مایوس باشند»، گفت: سازمان ملل ترسو از اتهام های وارده به سعودی از جمله ارتکاب نقض حقوق ملت و کودکان یمنی عقب نشینی کرد.

سید حسن نصرالله با اشاره به کشورهائی که اسرائیل را دیگر خطر وجودی نمی دانند و تظاهرات علیه اشغالگران صهیونیست و جنایت های آنها را قلع و قمع می کنند، گفت: هرگز نمی توانید محور مقاومت را با تحمیل جنگ ها ، فریبکاری ها و فتنه ها از حمایت از فلسطین منصرف کنید.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « با پول ها و نیروهائی که برخی رژیم ها در سوریه و یمن هزینه کرده اند، می شد ده بار فلسطین را آزاد کرد»، افزود: کسانی بر ادامه جنگ ها و تعطیل کردن هرگونه راه حل سیاسی در منطقه و حمایت از گروه های تکفیری همچنان اصرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نشست بررسی امنیت رژیم صهیونیستی در هرتزلیا اشاره کرد و گفت که شرکت مخالفان سوری و برخی طرف های عربی در این نشست چهره واقعی مخالفان سوری را آشکار کرد.

سیدحسن نصرالله با طرح این سوالات که چرا اسرائیل از شکست داعش در سوریه می ترسد؟ و برای چه از پیروزی محور مقاومت در مقابل داعش و دیگر گروه های مسلح می ترسد؟، اظهارداشت: سخنان اسرائیلی ها در نشست هرتزلیا این ترس و وحشت آنها را رسوا کرد.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « بیشتر سخنرانی ها در هرتزلیا ، اعلام تهدیدها و هراسی افکنی ها علیه لبنان و حزب الله بود»، خاطرنشان کرد: این ادعا که جمهوری اسلامی ایران کمک های خود به برخی جنبش های مقاومت فلسطین را به دلیل مواضع آنها نسبت به بحران سوریه قطع کرده است، درست نیست.

وی تصریح کرد: در سخنان تهدید آمیز اسرائیلی ها، موضوع جدیدی وجود نداشت اما نکته مهم جدید این است که اطلاعات ما در باره اسرائیل ، ارتش ، نیروگاه های برق و مراکز هسته ای و شیمیائی آنها در جبهه داخلی بسیار زیاد شده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: اسرائیل هیچ اطلاعات جدیدی از حزب الله ندارد اما ما از آنها اطلاعات جدیدی در اختیار داریم و به همین دلیل مقاومت اراده و قدرت نظامی و انسانی لازم برای نبرد علیه صهیونیست ها را دارد.

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنان خود به هجمه انتحاری تروریستی داعش در شهرک مسیحی نشین القاع در منطقه بقاع شمالی در شرق لبنان اشاره کرد و گفت که این تحولی خطرناک در دوره اخیر و در همه سطوح بود.

وی خاطرنشان کرد: از طریق تحقیقات امنیتی و در فرصتی کوتاه می توان کشف کرد که چه کسانی انتحاری ها را وارد شهرک القاع کرده و آیا از اردوگاه های آوارگان سوری و یا بلندی های شهرک عرسال آمده اند.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: انتحاری هایی که در شهرک القاع مرتکب جنایت تروریستی شده بودند، مدتی طولانی در کنار داعش در بلندی های شهرک عرسال بوده اند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها