از نذرهای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان تا عیدانه های مناطق مختلف کشورمان را در رادیو ایران گوش کنید.
کد خبر: ۹۱۷۷۴۰
بیان آیین ها و سنت های دهه سوم ماه رمضان در فرهنگ مردم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه رادیویی ایران، زهرا فقیه میرزایی تهیه کننده «فرهنگ مردم» با اعلام این خبر، افزود: در این برنامه آیین های نذری مردم کشورمان در شب بیست وهفتم ماه رمضان بیان می شود از خیرات ونذر و نیازهای مردم طالقان تا گشایش مردم نهاوند به موقع کسالت و گرفتاری . اینکه در شهر کرد مردم برای برآورده شدن حاجاتشون تبرک حنای نذری دارند ومردم یزد به نیت خیر و برکت نان بیست و هفتمی می پزند.وبانوان با تجربه ودنیا دیده سیرجان که زیارت اماکن مقدسه نصیبشان نشده قبل از این روز پارچه هایشان را به مسجد می برند وقد می زنند وآن را می دوزند نا با همین چادر به زیارت بروند.

آیین کیسه پول زیارتی دوخته شده، آیین شب الفه مردم تربت جام ونذر مردم نایین از دیگر آیین هایی است که در این برنامه بیان می شود.

میرزایی با اشاره به آیین وداع با ماه مبارک رمضان گفت: در این برنامه آداب مردم شوشتر در استان خوزستان، آباده شیراز، مردم خوانیک علیای بیرجند بیان می شود.ضمن اینکه گزارشی از ترکمن صحرا در باره روزهای پایانی ماه مبارک رمضان پخش می شود.

تهیه کننده برنامه فرهنگ مردم به فرهنگ غنی و ارزشمند مردمان کشورمان در شب عید فطر اشاره کرده و می گوید در این برنامه فرهنگ مردم سیرجان کرمان ،سقز ،منطقه برد خون بندر دیر و بندر گناوه مطرح می شود.

گزارشی از تحقیقات آقای علی رضا رزمی نژاد از آداب و رسوم مردم لاور رزمی بوشهر در روز عید فطر و بیان عیدانه ها در روز عید فطر در بین مردم کشورمان از دیگر بخش های این برنامه است.

برنامه فرهنگ مردم با صدای محمد محسن رفیعی وشمسی فضل اللهی ونویسندگی زینت صالح پور جمعه ساعت 21:30 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها