با مصوبه شورای پول و اعتبار؛

سود تسهیلات بانکی کاهش یافت

به دنبال کاهش نرخ سود سپرده در هفته گذشته این بار شورای پول و اعتبار به کاهش نرخ سود تسهیلات رای داد و آن را تا 18 درصد کم کرد.
کد خبر: ۹۱۷۵۲۵
سود تسهیلات بانکی کاهش یافت

به گزارش جام جم آنلاین، در نتیجه جلسه امروز عصر شورای پول و اعتبار، اعضا ضمن تایید و تصویب آنچه که اخیرا تحت عنوان توافق بانک‌ها انجام شده و طی آن سود سپرده سالانه از 18 به 15 درصد کاهش یافته بود، نرخ سود تسهیلات را مورد بررسی قرار داد.

بر این اساس شورای پول و اعتبار در زمینه تعدیل نرخ‌های سود تسهیلات تصمیم گرفت تا نرخ سود تسهیلات را از 22 درصد موجود به 18 درصد کاهش دهد.

همچنین بنابر مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری 15 درصد و برای سایر تسهیلات 18 درصد تعیین شد.

مصوبه شورای پول و اعتبار در رابطه با کاهش نرخ سود تسهیلات از 16 تیرماه از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری لازم‌الاجرا خواهد بود.

همچنین شورای پول و اعتبار حداقل سرمایه موردنیاز برای تاسیس بانک‌های برون‌مرزی را تعیین و از 25 میلیون یورو به 150 میلیون یورو افزایش داد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
كافی نت ویتا قم
-
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
۰
۰
افرادی هستند كه اندوخته خود را از قبل در بانك سرمایه گذاری نموده و به امید سود 20 درصد بوده اند.حال این درصد به 15 كاهش یافته است.
منطقا افرادی كه سال گذشته تسهیلات 24 درصدی از بانك دریافت نموده اند برای كاهش آن به 18 درصد می توانند اقدام كنند.
آیا شورای پول و اعتبار این امر منطقی را مدنظر داشته است؟؟؟!!!
امیدوارم پاسخ خود را دریافت كنم
مهدی
-
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
دوست عزیر شما با هر درصدی كه سپرده گذاری كرده باشید تا پایان زمان سپرده خود از همان درصد سودی بهره مند خواهید شد و وقتی قرارداد سپرده شما پایان یافت اگر مایل به سپرده گذاری مجدد بودید با سودهای جدید قرارداد بسته می شود
رضا
-
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
۰
۰
اگر جرات دارند این رو به بانك مهر اقتصاد بگویند كه اسم بانك رو داره اما تو شتاب هم نیست،عجب زوری داره كه هیچ قانونی رو قبول نداره....
كسرا
-
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
۰
۰
سود سپرده ها و سود تسهیلات باید شناور و لحظه ای باشه و با واقعیات اقتصاد كلان جور دربیاد . كاهش یا افزایش دستوری سودها یا دیر انجام میشه یا كلا اشتباه انجام میشه . بانك مركزی اگر قوی و قدرتمند باشه می تونه كنترل خوبی اعمال كنه و حاشیه سودها رو تعریف كنه و بانك ها در این حاشیه سود تعریف شده فعالیت و رقابت كنند . نه به اون شوری شوری نه این بی نمكی

نیازمندی ها