همزمان با شب 19 ماه مبارک رمضان، طنین «الغوث، الغوث» هزاران زائر و مجاور حرم مطهر ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) در پر ارج ترین و زیباترین شبهای سال به آسمان برخاست.
کد خبر: ۹۱۶۵۱۴
طنین الغوث الغوث زائران حرم رضوی دراولین شب از لیالی قدر

به گزارش جام جم آنلاین، امشب آستان ملائک پاسبان رضوی در سرزمین خورشید، میزبان هزاران زائر و مجاور از اقصی نقاط ایران و جهان بود، آنان که از دل روضه منوره تا خیابان های مشرف به حرم مطهر رضوی روی فرش متبرک آن حضرت نشستند و دستها را به سوی آسمان بلند کرده و هم نوا جوشن کبیر را قرائت نمودند.

همه صحن ها، رواق ها و خیابان های مشرف به حرم مطهر رضوی در نخستین شب قدر مملو از مومنان و ارادتمندان به عالم آل محمد (ع) بود، آنان که قدر شب قدر را می دانند، شبی که قلمها در وصفش می شکنند، زبانها از توصیفش قاصرند و عاقلان در فهم عظمت این شب مبهوت و متحیرند.

در چنین شب بزرگی چه مکانی بهتر و پربرکت تر از حرم امام رضا (ع) که میلیون ها مسلمان در سراسر دنیا آرزوی همجواری با این حرم مقدس را دارند و در شب قدر که همتراز با هزار ماه است، در حسرت استشمام عطر رضوی و چشم دوختن به گنبد طلایش، بغض در گلویشان می شکند و اشک از چشمانشان سرازیر می شود.

این شب بزرگ متعلق به امیرمومنان علی (ع) و سالگرد ضربت خوردن آن حضرت به دست دشمنان دین خداست و به همین مناسبت پس از قرائت دعای جوشن کبیر، ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مرثیه سرایی و عزاداری پرداخته و زائران و مجاوران همنوا با آنان سوگواری کرده و اشک ماتم ریختند.

در ادامه این مراسم و پس از سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی، زائران و مجاوران قرآن ها را بر سر گذاشته و خدا را به پیامبر بزرگوارش و 13 معصوم (ع) قسم دادند تا از سر تقصیرات آنان گذشته و حاجات آنان را برآورده سازد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها