نجمه خدمتی از سال 93 نابغه ورزش ما شد، یعنی وقتی که در 18 سالگی مدال طلای رقابت های آسیایی اینچئون را در تیراندازی به دست آورد.
کد خبر: ۹۱۵۸۶۲
نابغه تیراندازی ورزش ایران: حق من مدال المپیک است

به گزارش جام جم ورزشی ، او در ورزش ایران شهرتی ناگهانی پیدا کرد. اما عملکرد این دختر نوجوان در ماه های بعد نشان داد موفقیت او ابدا اتفاقی نبود. توفیق های بین المللی نجمه ادامه یافت و او در نهایت به جایی رسید که سهمیه المپیک 2016 ریو را هم به دست آورد. حالا نجمه در کنار کیمیا علیزاده تکواندو کار، زهرا نعمتی تیر و کمان و الهه احمدی تیرانداز جز شانس های کسب مدال در المپیک هستند. نجمه می خواهد در ریو دست به کار بزرگی بزند و نخستین مدال تاریخ ورزش بانوان را از آوردگاه عظیم المپیک کسب کند.

او این روزها با امکانات کم و البته انگیزه بسیار زیادی تمرین می کند. نجمه به عنوان «نابغه ورزش ایران» معرفی می شود، نابغه ای که می خواهد تاریخ سازی کند. گفت و گو با این نابغه پیش روی شماست:

-برنامه ها برای حضور در المپیک چگونه پیش می رود؟

شرایط تمرین کردن خیلی سخت است . مثل همیشه مشکل فشنگ داریم. مشکل مالی هم داریم و امکانات خوبی هم فراهم نیست. اما من تلاش خودم را می کنم. امیدوار هستم که بتوانم با همین شرایط بهترین نتیجه را بگیرم.

مگر هزینه تفنگ، فشنگ و یا لباس های مخصوص چقدر می شود که امکانات به طور کامل فراهم نمی شود؟

لباس های ایرانی نزدیک 800 هزار تومان هستند اما لباسی که فدراسیون برای ما تهیه کرده 800 دلار یعنی نزدیک به 2.5 میلیون تومان است. در مورد تفنگ که هزینه بسیار زیاد تر هم می شود. من یک تفنگ اختصاصی دارم که قیمتش 16میلیون تومان است.

با این شرایط امیدوار هستید که بتوانید در المپیک نتیجه بگیرید؟

بله . من تلاش می کنم تا در المپیک بهترین نتیجه را به دست بیاورم.

این بهترین نتیجه چه چیزی می تواند باشد؟

مدال. من مدال المپیک را می خواهم

هیچ می دانید اگر مدال بگیرید نخستین بانوی مدال آور در تاریخ ورزش ایران در المپیک می شوید؟

بله. اصلا برای همین انگیزه ام چند برابر شده است. میخواهم در المپیک مدال بگیرم. خیلی تلاش می کنم و حقم مدال است.

حریفانت را می شناسید؟

همه چیز به خودت بستگی دارد. باید آنالیز دقیقی روی وضعیت خودم داشته باشم. اگر بتوانم عملکرد قبلی خودم را بهبود بدهم مدال المپیک قطعی است.

خانواده ات چقدر تا امروز تو را حمایت کرده اند؟

بدون خانواده ام به هیچ جا نمی رسیدم. باید زحمات پدر و مادر را جبران کنم که در تمام این مدت مثل کوه پشت من بوده اند. دو برادر کوچک تر از خودم هم دارم که خیلی من را تشویق می کنند.

اهل کجا هستید؟

بیرجند.

در شهر خودتان چقدر شهرت دارید؟

خیلی زیاد. کسی نیست که در بیرجند من را نشناسد. مردم بیرجند همیشه به من لطف دارند و دعای خیر آنها پشت سر من هست.

در شهرهای دیگر و تهران چطور؟

خیر. در تهران کمتر می شناسند مگر اینکه خیلی طرف ورزشی باشد.

شهرت را دوست دارید؟

بله. البته اگر در جهت مثبت باشد. یعنی اینکه روال زندگی عادی من را به هم نریزد.

زمانی اشاره کردید که الهه احمدی الگوی شماست. هنوز هم همین طور است؟

بله دقیقا. خانم احمدی الگوی بسیار خوبی نه تنها برای من که برای همه دختران ورزشکار است. او اراده ای قوی و انگیزه ای زیاد دارد و الگوی بسیار شایسته ای است.

در تیراندازی آمادگی ذهنی خیلی بیشتر از حد نرمال باید باشد؟

در رشته تیراندازی آمادگی ذهنی خیلی مهم است. باید تمرکز داشته باشی و آرامش. برای همین من خیلی روی آمادگی ذهنی ام کار کرده ام. من الان برای همه چیز آمادگی ذهنی دارم. برای المپیک و برای هر میدان سخت دیگری.

فکر می کنید تا چه زمانی بتوانید به تیراندازی ادامه بدهید؟

تا هر زمان که بشود. من تا زمانی که بتوانم موفق به کسب مدال و موفقیت شوم به کارهایم ادامه می دهم.

بهترین ساعت برای تمرینات چه زمانی است؟

برای من که المپیک را در پیش دارم ساعات تمرینی افزایش یافته است اما در حالت عادی 9 تا 12 و بعدازظهر ها هم 3 تا 6 تمرین می کنم.

گویا در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام دنبال کننده زیاد دارید؟

بله. فالوئرهای من خیلی زیاد شده اند اما با توجه به اینکه المپیک را در پیش رو دارم خیلی به این مسائل توجه نمی کنم و تمرکزم را بر روی المپیک گذاشته ام.

پس باید کل زندگی شما اکنون در المپیک خلاصه شده باشد؟

بله همین طور است. همه چیز را فعلا کنار گذاشته ام. مثل بچه کنکوری ها تمام لذت ها و تفریحات را برای خودم ممنوع کرده ام. هدفی که دارم خیلی خیلی بزرگ است و به این می ارزد که فعلا از همه چیز چشم بپوشم.

این وضعیت برای شما کلافه کننده نیست؟

خیر، من لذت می برم. از اینکه قرار است نماینده ورزش بانوان در المپیک هستم لذت می برم نه اینکه کلافه شوم. تمام این سختی ها می ارزد به اینکه بروم المپیک و با مدال برگردم. وقت برای رسیدن به کارهای عادی که دیگران انجام می دهند هست.

خودتان را متفاوت با دیگران می دانید؟

من برای آنچه که می خواستم تلاش کردم و هنوز هم دارم به تلاشم ادامه می دهم. میخواهم به هر شکل ممکن به تمام اهدافم برسم. بعضی قدر استعدادهای خود را نمی دانند و این برایشان خیلی گران تمام می شود.

فکر می کنید استعداد نهفته دیگری هم دارید؟

بله. من پر از استعداد هستم. فقط تا المپیک صبر کنید!

هیلدا حسینی خواه/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها