نمایندگان در گفت و گو با جام جم آنلاین:

جزییات جلسه غیر علنی دیروز وزیر اطلاعات با نمایندگان

وزیر اطلاعات در جلسه روز گذشته اظهاراتی درباره خنثی کردن اقدامات تروریستی در برخی از نقاط کشور از جمله تهران داشت.
کد خبر: ۹۱۵۶۴۵
جزییات جلسه غیر علنی دیروز وزیر اطلاعات با نمایندگان

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با جام جم آنلاین، با اشاره به جلسه غیر علنی روز گذشته وزیر اطلاعات با نمایندگان مجلس گفت: در این جلسه عنوان کردم که مجلس باید بداند کانون های فساد مالی کجاست و روی آن قسمت ها کار نظارتی و قانونگذاری کند؛ مسئولان مربوطه هم باید کمک کنند تا کانال ها را شناسایی کنیم و گرنه همین شرایط وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: این درزهای مختلف قانونی از جمله رانت اطلاعات، امضاهای طلایی، انحصارات ایجاد شده و مجوزهای رانتی عامل اصلی مشکلات است.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه در حوزه فساد بارها گزارش داده می شود تصریح کرد: در مورد فساد مالی فضای ناامنی در ذهن جامعه ایجاد می شود اما معلوم نیست چقدر پول های سرقت شده و پایمال شده به بیت المال بر می گردد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب مسایل مربوط به مرزها را از دیگر موارد عنوان شده خودش در جلسه روز گذشته عنوان کرد و افزود: در جلسه از اهمیت موضوع حوزه های سیاسی امنیتی اجتماعی در مرزهایمان سخن گفتم. فضای ذهنی برخی مسئولان با برخی مردم متفاوت است؛ برخی مسئولان خوش نشین هستند و مشکلات مردم را نمی دانند بنابراین دستگاهها باید اطلاعات دقیق بدهند و بگویند در جاهایی که کاری نشده چقدر آسیب وارد شده است و برعکس.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به کشیده نشدن راه آهن تهران بغداد است گفت: متاسفانه سیاست های غلط دولت ها در گذشته موجب مهاجرت از مرزها به مرکز شده است.

وی افزود: دو تن از مسئولان دولت فعلی 220 میلیارد و 190 میلیارد تومان را برای راه آهن داخلی خود استفاده کرده اند و پولی که باید به راه‌ آهن بین المللی تهران - بغداد اختصاص داده می شد به راه آهن شهرهای خودشان اختصاص داده اند این ظلم به مناطق مرزنشین نشین و امینت ملی مرزهاست.

فلاحت پیشه گفت: موضوع دیگری که در جلسه با وزیر اطلاعات عنوان کردم موضوع ریز گردها بود؛ توجه نکردن مرکزنشینان به مرزنشینان آفت امنیتی است، مشغله اصلی 12 میلیون انسان در این مناطق خفه شدن و بیماری ناشی از ریزگردهاست اما در مرکز مسئله مسئولان شمردن فیش های چند ده میلیونی است.

وی ادامه داد: در جلسه گذشته مجلس نیز هر چه در این زمینه به آقای لاریجانی تذکر دادم بی توجه بود؛بنابراین از مسئولان حاضر در جلسه روز گذشته درخواست کردم گزارش دقیقی از نارضایتی های اجتماعی ناشی از ریزگردها در استان های مرزی ارایه بدهند.

غلام محمد زارعی،نماینده مردم کهکیلویه در مجلس دهم نیز در مورد جزییات جلسه غیر علنی وزیر اطلاعات با نمایندگان مجلس در گفت و گو با خبرنگار جام جم‌آنلاین، گفت: در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت های وزارت اطلاعات ارایه شد و نمایندگان از گزارش بسیار خوب وزیر خرسند شده و از عملکرد هوشمندانه و بسیار با اشراف سربازان گمنام بر مسایل مختلف به خصوص مسایل امنیت کشور تشکر کردند.

همچنین امیر خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس دهم در گفت و گو با جام جم آنلاین، اظهار داشت: وزیر اطلاعات گزارشی از داخل و خارج کشور در رابطه با توطئه هایی که تکفیری ها در راستای به خطر انداختن امنیت ما داشتند،همچنین رصد کردن حرکت های آنها از سوی سربازان گمنام و خنثی کردن توطئه های آنها ارایه داد.

وی افزود: در این جلسه همچنین وزیر اطلاعات اشاره تلویحی به برنامه ریزی این گروههای تکفیری برای انجام اقداماتی در تهران داشت.

خجسته افزود: اینگونه اقدامات وزارت اطلاعات نشانگر این است که سربازان گمنام با تدبیر عمل می کنند و وزارت اطلاعات نقش کلیدی را ایفا می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها