اگر جزو کاربران فیسبوک باشید، حتماً متوجه شده اید که محدودیت آشکاری برای تعداد تصاویر آپلود شده در حساب های کاربری این شبکه اجتماعی وجود ندارد و به همین دلیل برخی از کاربران، فیسبوک را به یک سرویس پشتیبان گیری از تصاویر خود تبدیل کرده اند و مدام در حال ساخت آلبوم های خصوصی هستند.
کد خبر: ۹۱۲۶۸۱
محدودیت غیر رسمی فیسبوک برای ذخیره تصویر

به گزارش جام جم کلیک ، رواج یافتن این اقدامات با توجه به اینکه آپلود تصاویر هیچ محدودیتی در فیسبوک ندارد اصلاً عجیب نیست و فیسبوک نیز بی چون و چرا این تصاویر را ذخیره می کند. اما به نظر می رسد که کاسه صبر این شبکه اجتماعی هم سر ریز شده و قصد دارد جلوی ساخت بی رویه آلبوم های تصویری را بگیرد.

بر اساس آخرین گزارشات، فیسبوک سعی دارد برای منع کاربران از ادامه این رویه اقداماتی انجام دهد. این شرکت اخیراً نوتیفیکیشن هایی را به کاربران ارسال می کند تا آنها را به دانلود اپلیکیشن Moments متقاعد کند. این اپلیکیشن که سال گذشته توسط فیسبوک راه اندازی شد بر روی ذخیره سازی مخفی تصاویر تمرکز دارد اما کاربران می توانند انتخاب کنند که تصاویر خود را با چه افرادی به اشتراک بگذارند.

ایده این اپلیکیشن ایده جدیدی نیست اما می توان گفت که ما با یک اپلیکیشن اختصاصی تصاویر طرف هستیم. بر اساس نوتیفیکیشن ها و ایمیل هایی که به کاربران ارسال شده، فیسبوک قصد دارد تصاویری که به طور مخفیانه از داخل گوشی کاربران به حساب کاربری فیسبوکشان منتقل شده را پاک کند و اگر کاربری به نگه داشتن این دسته از تصاویر علاقه دارد، باید اپلیکیشن Moments را دانلود کند.

فیسبوک پیش از این نیز اقدامات دیکتاتور مابانه ای انجام داده است و اگر به خاطر داشته باشید با حذف بخش داخلی پیام رسانی از اپلیکیشن اصلی، کاربران را مجبور به استفاده از اپلیکیشن مسنجر کرد. اخیراً نیز این تاکتیک یک بار دیگر تکرار شد اما این بار برای نسخه وب موبایلی که بسیاری از بخش های آن با بروزرسانی های جدید تغییر نمی کرد.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
-
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
۰
۰
لطفا شركتهای ساخت ال سی دی فكری به حال كنترول های این نمایشگرها بكنند زیرا بعد از یك سال دكمه هایشان دیگرازكار نمی كنند وباید یك كنترل دیگر خریداری كنیم لطفا از كنترولهای لمسی استفاده كنید...متشكرم رضا از دیر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها