پدرش زنده‌یاد انوشیروان ارجمند از بازیگران پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر بود. عمویش داریوش ارجمند؛ بازی در نقش‌هایی مانند مالک‌اشتر در سریال امام علی (ع) و ناخدا خورشید در فیلمی به همین نام را در کارنامه بازیگری خود دارد.
کد خبر: ۹۱۲۲۶۵
برزو ارجمند: مشهور شدن کار سختی نیست!/ سیستم پرداخت دستمزد بازیگران در کشور معیوب است

برزو ارجمند تاکنون در فیلم و سریال‌های زیادی بازی کرده است که از میان آنها می‌توان به سریال‌های نردبان آسمان، ساعت شنی، صاحبدلان، پشت‌کنکوری‌ها، زیر آسمان شهر، قهوه تلخ و فیلم‌های سفر سرخ، پروانه‌ای در مه، روز سوم و پل چوبی اشاره کرد.

ارجمند در سری جدید برنامه خندوانه در بخش استندآپ کمدی این برنامه حضور دارد. با این بازیگر درباره خانواده و حمایتی که اعضای خانواده می‌توانند از هم کنند، هم‌صحبت شدیم.

از پست‌هایی که در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارید و پیشنیه خانوادگی که دارید،‌ می‌توان به این نکته پی برد خانواده برای شما اهمیت زیادی دارد. به نظرتان انسجام خانوادگی تا چه میزان در آینده و سرنوشت آدم‌‌ها موثر است؟

خانواده نقطه مرکزی جامعه و فرد است. وقتی پایه‌های خانواده محکم نباشد و تعریف درستی از آن وجود نشده باشد، اعضای خانواده در هر کاری که می‌خواهند انجام دهند یا هر تصمیمی که بخواهند بگیرند، دچار تردید می‌شوند. از پدرم آموختم که خانواده بزرگ‌ترین ثروت دنیاست. اگر آدم از نظر ثروت و اموال دنیوی ضعیف باشد، اما خانواده خوبی داشته باشد، حتما به خواسته و آرزوهای خود خواهد رسید چون خانواده از او حمایت می‌کند.

شما در خانواده‌ای منسجم بزرگ شده‌اید به همین دلیل است که بعد از ازدواج هم به خانواده خودتان بها می‌دهید؟

من عاشقانه همسرم را دوست دارم، چون بشدت از من حمایت می‌کند. حرفه ما سختی‌‌های خاص خودش را دارد. همان‌طور که مادرم همیشه از پدرم حمایت کرد، همسر من نیز کاملا از من حمایت می‌کند و این یکی از بهترین اتفاقات زندگی من است. من اگر در حرفه بازیگری دوام آورده‌‌ام به دلیل حضور و صبوری همسرم است. بازیگری در کشور ما حرفه سختی است، گاهی پیش می‌آید که چند ماهی به ما پیشنهاد بازی در کاری داده نمی‌شود و گاهی تهیه‌کننده چند ماه دستمزد نمی‌دهد، در چنین شرایطی اوضاع مالی خانواده بشدت نابسامان می‌شود و برای یک مرد روزهای سختی را رقم می‌زند و اگر همسرم مدیریت نداشته باشد و صبوری نکند، با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوم.

اما خیلی از مردمی که از بیرون به زندگی بازیگران نگاه می‌کنند کمتر می‌پذیرند آنها دچار مشکل مالی شوند؟

به نظر من هم هنرمندان و بازیگران نباید دچار مشکل مالی شوند؛ مثل همه دنیا که بازیگران پولدار هستند، ما هم باید اوضاع مالی خوبی داشته باشیم؛ اما در کشور ما اینجوری نیست و تا جایی که من خبر دارم بیشتر همکارانم پس‌انداز ندارند. متاسفانه سیستم پرداخت دستمزد به بازیگران در کشور ما معیوب است و من امیدوارم برای نسل‌های بعدی این مشکلات حل شود و شرایط این‌گونه نباشد. 21 سال است در حرفه بازیگری فعالیت می‌کنم، اما اندوخته‌‌ام بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد. اما خوشبختانه‌ خانواده‌ای باحال دارم که شرایطم را درک می‌کنند. من همیشه مدیون پدرم، مادرم، همسرم و بقیه اعضای خانواده‌‌ام هستم، چون همیشه در کنارم بوده‌اند و از من حمایت کرده‌اند. این حمایت الزاما نباید مالی باشد همین‌ که در کنارم هستند و به من روحیه می‌دهند بهترین حمایت است.

خواهری به نام بهار دارید که خیلی برادرانه از او حمایت می‌کنید. کمی از این رابطه خواهر و برادری برایمان بگوید.

امیدوارم واقعا چنین باشد و بتوانم از او حمایت کنم، گاهی وجدانم ناراحت می‌شود بابت کارهایی که نتوانسته‌ام برای خواهرم انجام بدهم. البته همیشه تلاش کرده‌ام برای همه اعضای خانواده‌ام تا جایی که در توانم هست نقش حامی را داشته باشم. چون آنها هم برای من دقیقا همین نقش را ایفا می‌کنند.

یعنی حمایت بین اعضای خانواده شما به نوعی بده بستان است...

واژه بده بستان بار منفی دارد!‌ یعنی طرف برای نفع شخصی کاری را انجام می‌دهد و توقع جبران دارد، اما در خانواده ما این‌جوری نیست و ما بیشتر به‌خاطر دلمان و اصولی که داریم در کنار هم هستیم و از یکدیگر پشتیبانی می‌کنیم و من بسیار خوشحالم که چنین خانواد‌‌‌ه‌ای دارم.

یک‌سری آسیب‌هایی است که خانواده بازیگران و هنرمندان را تهدید می‌کند. در نگاه عموم مردم، خانواده بازیگران چندان ثبات ندارد و زود از هم می‌پاشد، به نظر شما کسانی که در این حرفه فعالیت می‌کنند چگونه می‌توانند از خانواده خود مراقبت کنند که دچار چنین بحران‌هایی نشوند؟

همیشه مرحوم پدرم می‌گفت مبنای موفقیت در هر شراکتی، اعم از کاری یا زندگی زن و شوهری، گذشت است. در خانواده‌هایی که از هم می‌پاشد، گذشت وجود ندارد. گذشت اتفاقات را شیرین‌ و بهتر می‌کند.

البته به نظر می‌رسد بازیگران و هنرمندان در مقابل شهرت و پول هم باید سنجیده‌تر رفتار کنند و به اصطلاح خیلی زود جوگیر نشوند؟

همه آنهایی که شهرت را تجربه کرده‌اند، می‌دانند مشهور شدن اصلا کار سختی نیست! محبوبیت بین مردم سخت است که بازیگر را ماندگار می‌کند.

یکی از افتخارات همیشگی من این است که مردم در کوچه و خیابان مرا به اسم کوچک صدا می‌کنند، انگار با من قوم و خویش هستند و این موهبتی است که خداوند به من عطا کرده است.

طاهره آشیانی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها