آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

آل‌سعود دشمن شیعه و ایرانی است/ امنیت و عزت حجاج باید حفظ شود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئولان مشکلات را با همدلی و همزبانی حل کنند تا اقتصاد کشور به حرکت درآید، گفت: باید به اقتصاد مقاومتی برسیم و مشکلاتی چون رکود و بیکاری حل شود.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۱
مصلی برای نماز جمعه است نه برای تجارت/ نسل‌کشی در یمن و حمایت از تروریستم کار روزمره آل سعود

به گزارش جام حم آنلاین،آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران، با بیان اینکه این انقلاب مقدس بینی استکبار را به خاک مالانده و کشور را آزاد کرده است، گفت: مسائلی که ما را تهدید می‌کند، یکی جهالت و دیگری ظلم و ستم است.

وی افزود: اینکه انسان نفهمد وظیفه‌اش چیست و بصیرت نداشته باشد و دوم اینکه ظلوم باشد و نداند وظیفه‌اش چیست، دو مسئله‌ای است که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی و لزوم توجه مسئولان به حل آن،‌ خاطرنشان کرد: مسئولان در حل مشکلات کشور جدیت کامل داشته باشند و مسائل را شوخی نگیرند و همچنین مشکلات را با همدلی و همزبانی حل کنند تا اقتصاد کشور را به حرکت در آورند تا به اقتصاد مقاومتی برسیم و مشکلاتی چون رکود و بیکاری حل شود.

وی در ادامه افزود: کاهش رکود و مبارزه با قاچاق و همچنین مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری و همچنین اهتمام به فرهنگ جامعه و به‌ویژه جوانان از مسائلی است که لزوم توجه به آن بسیار ضروری است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به لزوم توجه به جهاد کبیر توسط مسئولان عالی کشور، اظهار داشت: جهاد کبیر انجام دهیم و گول دشمن را نخوریم و از تبعیت آمریکا در مسائل مختلفی چون فرهنگ، سیاست و اقتصاد بپرهیزیم که این همان جهاد کبیری است که رهبر انقلاب بیان کرده و بر آن تأکید دارند.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های خصمانه عربستان سعودی،‌ اظهار داشت: برخی انسان‌های گمراه عبرت‌انگیز هستند، این عربستان سعودی که خود را خادم‌الحرمین می‌داند، شاهد هستیم که به چه سرنوشتی دچار شده و سقوط کرده است. همچنین از خدا بریده و به دامان آمریکا و رژیم اشغالگر قدس افتاده و شاهد هستیم که چه برخوردی با ضیوف‌الرحمان و زائران حرم الهی می‌کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: کار رژیم سعودی به جایی رسیده است که نسل‌کشی در یمن و حمایت از گروه‌های تروریستی یکی از امور روزمره‌اش شده است و در این زمینه از آمریکا و رژیم صهیونیستی تبعیت می‌کند. این نباید برای ما عبرت باشد؟ که اگر فردی از خدا جدا شد، به چه جایگاهی می‌رسد و به چه ذلتی مبتلا می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با انتقاد از وضعیت کنونی نمازگزاران در مصلای تهران، گفت: من از متصدیان مصلی تقاضا می‌کنم هرچه زودتر بکوشند تا نمازگزاران از مصلی استفاده کنند، چون مصلی برای نماز جمعه است و برای تجارت نیست.

وی ادامه داد: نمازگزاران با زبان روزه در مقابل آفتاب نماز می‌گزارند و این درحالی است که این سوال ایجاد می‌‌شود که چرا مصلی در جایگاه اصلی‌اش قرار نمی‌گیرد و این در یک کلمه ظلم به نمازگزاران و روزه‌داران است و خدا از این ظلم به‌راحتی نمی‌گذرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه امام به اسلام و کشورمان عزت داد، گفت: امام(ره) فریاد زد و مردم هم خوب جواب دادند و تبعیت کردند، در دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی یک فریاد بلند بود و بس و آن فریاد،‌فریاد ولی‌امر و رمز موفقیت بود و امروز نیز رمز موفقیت همین است.

وی در ادامه با تأکید بر یک‌صدایی در جامعه و از سوی مسئولان خاطرنشان کرد: یک صدا به گوش برسد، قانون اساسی می‌گوید سیاست‌های کلی نظام را بعد از مجمع تشخیص، ولی‌فقیه تعیین می‌کند و همه سیاست‌ها باید توسط ولی‌فقیه تأیید و تعیین شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد:‌ چندصدایی دشمن را امیدوار می‌کند و همدلی و همزبانی را با مشکل مواجه می‌کند، مجلس خبرگان نیز بر این امر مهم تأکید فراوان داشت که یک‌صدایی و اتحاد کلمه نیاز اساسی امروز جامعه است.

وی در خطبه اول نماز جمعه این هفته پایتخت با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این ماه فرصت خوبی است تا برای خود توشه فراهم کرده و سعادتمند شویم.

وی با بیان اینکه خداوند ما را گرفتار خواب غفلت نکند، گفت: همه ما راجع‌به دشمنان خارجی زیاد حرف شنیده‌ایم، آمریکا، اسرائیل، غرب همراه آمریکا و به ویژه آل سعود دشمنانی برای ایران اسلامی هستند و زیاد گفته‌ایم که باید دشمن، توطئه‌ها و نقشه‌های آنها را بشناسیم و درمقابل آن به مناسبت اقدام کنیم.

موحدی کرمانی ادامه داد: اما کم‌تر مطرح شده که همین برنامه را در مقابل دشمن داخلی هم داشته باشیم، شیطان و هوای نفس دشمنان ما هستند و نقشه‌های متنوع دارند. خیلی باید مراقب بود که گرفتار توطئه‌های شیطان نشویم.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: انسان اگر به دام شیطان افتاد، شیطان او را به زمین می‌زند و اسیر هوای نفس می‌شود، به عنوان مثال آنگاه انسان می‌گوید چطور می‌توانم به مقامی برسم که لایق آن مقام نیستم.

وی اظهار داشت: باید توجه کنیم زبان ما ترجمان قلب ما باشد و زبان‌مان از دل جدا نباشد. این جور نباشد که به جهانی که پر از غرور است چسبیده باشیم و فریب آن را بخوریم.

موحدی کرمانی اظهار داشت: انسان باید توطئه‌های شیطان را بشناسد و نقاط ضعف بی‌شمار خود را دریابد.

منبع:فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها