سند چشم انداز سیاسی حزب دموکرات آمریکا منتشر شد

تردیدی برای توسل به اقدام نظامی علیه ایران نداریم

نامزد پیشتاز حزب دموکرات آمریکا:

گزینه نظامی علیه ایران روی میز است

نامزد پیشتاز حزب دموکرات در مرحله رأی گیری های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گوید گزینه نظامی علیه ایران روی میز است.
کد خبر: ۹۱۰۲۶۲
گزینه نظامی علیه ایران روی میز است

به گزارش جام جم آنلاین ، هیلاری کلینتون در مرحله رأی گیری های درون حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گفت که گزینه نظامی علیه ایران روی میز است.

وی که در یک تجمع انتخاباتی در سن‌دیگو صحبت می‌کرد، همچنین در ادامه اظهاراتش گفت که آمریکا برای دفاع از اسرائیل وظیفه اخلاقی دارد.

نامزد پیشتاز حزب دموکرات در مورد نحوه حصول توافق هسته‌ای گفت: توافق هسته‌ای با ایران را در نظر بگیرید. زمانی که رئیس‌جمهور (باراک) اوباما روی کار آمد، ایران با سرعت به سمت بمب اتم حرکت می‌کرد. برخی خواستار اقدام نظامی شدند، اما این کار می‌توانست به جنگی فراگیرتر منجر شود که نیروهایمان را در یک درگیری دیگر در خاورمیانه فرو می‌برد.

وی ادامه داد: ما با تحریم‌های فلج‌کننده، ایران را پای میز آوردیم. مذاکرات را آغاز کردیم و نهایتا به توافقی دست یافتیم که باید تمام راه‌های دستیابی ایران به بمب هسته‌ای را مسدود کند. رویکرد ما باید «عدم اعتماد و راستی‌آزمایی» باشد.

کلینتون افزود: «جهان باید درک کند که در صورت لزوم، ایالات متحده برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتم، قاطعانه عمل خواهد کرد، از جمله با استفاده از گزینه نظامی. مشخصا، امنیت اسرائیل، غیر قابل مذاکره است. آن‌ها نزدیک‌ترین متحد ما در منطقه هستند و ما تعهدی اخلاقی به دفاع از آن‌ها داریم.»

وی در ادامه به انتقاد از موضع‌گیری‌های دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در مورد توافق هسته‌ای پرداخت و گفت: «ما اکنون به واسطه توافق، در امنیت بیشتری هستیم. ترامپ هیچ چیز در مورد ایران یا توافق هسته ای نمی داند. کافیست از او سوال کنید. خیلی زود مشخص می شود که چیزی نمی داند.»

وزیر خارجه سابق آمریکا افزود:اینکه یک بازی گلف را به هم بزنی جان کسی را به خطر نمی اندازد، اما مسائل جهانی اینطور نیست. دولتداری کار حساسی است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها