مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد

پرداخت بخشی از بدهی مراکز درمانی ظرف دو هفته آینده

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به بدهی 6500 میلیارد تومانی به موسسه‌های درمانی، گفت: تا دو هفته آینده امیدواریم بخش بسیاری از این بدهی با کمک دولت پرداخت شود.
کد خبر: ۹۰۹۶۱۳
پرداخت بخشی از بدهی مراکز درمانی ظرف دو هفته آینده

به گزارش جام جم آنلاین ، محمد جواد کبیر در دهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت در استان گیلان اظهار کرد: هر سه ماه اجلاس بیمه سلامت در استان های کشور را برگزار می کنیم و امروز دهمین اجلاس بیمه سلامت در گیلان برگزار شده است.

وی به شناسایی ۸۰۰ سکونتگاه غیر رسمی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز ٤١ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت کشور هستند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه ۷۵ درصد جمعیت زیر پوشش، خانوارهای با درآمد کمتر از ماهانه یک میلیون تومان هستند، خاطرنشان کرد: بازنگری جدی در عرصه بیمه سلامت در کشور حایز اهمیت است.

وی یادآور شد: اگر به حوزه سلامت دقت نشود می‌تواند حوزه پر حاشیه‌ای باشد، از این رو این حوزه نیازمند حمایت جدی است.

کبیر با بیان اینکه معماری خدمات در حوزه سلامت نیازمند تجدیدنظر جدی است، اظهار کرد: براساس برنامه راهبردی و عملیاتی سازمان بیمه سلامت، در راستای برنامه‌ریزی برای کنترل تقاضا و مدیریت منابع، اجلاس مدیران سلامت برگزار شده است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران به شرایط کشور در حوزه منابع مالی اشاره کرد و افزود: لازم است تدبیر لازم در حوزه مذکور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت به عنوان دیده بان منابع درآمدی می تواند برنامه ریزی لازم را داشته باشد، تاکید کرد: امروزه دوره تفکر سنتی در درمان و سلامت گذشته است.

کبیر بر اقدام ها به منظور کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و حمایت از نظام سلامت برنقش استانداران در این زمینه تاکید کرد و گفت: استانداران می توانند، هدایتگران خوبی در این زمینه باشند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران متذکر شد: سیمای هزینه در استانها نشان می دهد، لازم است برنامه‌های مناسبی در این زمینه ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه گیلان می تواند پیشاهنگ و نماد کنترل هزینه در ارائه خدمات سلامت باشد، بیان کرد: همگرایی بین بیمه و دانشگاه می تواند گام موفقی در این بخش باشد.

کبیر از تدوین برنامه‌های عملیاتی در سازمان بیمه سلامت خبر داد و یادآور شد: استانها باید بتوانند با شرایط وضعیت بیمه شدگان تطبیق سازی کنند تا با هدفمند کردن فعالیت‌ها دوره گذار را با بیشترین کارآیی و کمترین هزینه ها انجام دهند.

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به بدهی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به موسسه های درمانی، اظهار کرد: تا دو هفته آینده امیدواریم بخش بسیاری از بدهی مذکور با کمک دولت پرداخت شود.

وی به تشکیل کارگروهی در دولت به منظور پرداخت بدهی بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: مدیریت منابع باید در راستای سیاست های وزارت بهداشت انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها