یک تحقیق جدید با استفاده از اسکن های پیشرفته ام.آر.آی نشان می دهد که بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی توانایی تشخیص و مبارزه با این بیماری روانی را دارند. این اولین باری است که اسکن های تصویری برای نشان دادن توانایی مغز در مبارزه این بیماری به کار گرفته شده است.
کد خبر: ۹۰۹۴۷۹
خبر خوب برای بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی

به گزارش جام جم سرا ، هرچند اسکیزوفرنی با کاهش میزان بافت مغز شناخته می شود اما شواهد جدید نشان می دهد که در مواردی افزایش بافت و ظرفیت در برخی مناطق مغز اتفاق می افتد. این تحقیق در نشریه آنلاین «سایکولوژی مدیسین» منتشر شده است.

کارشناسان در این پروژه ۹۸ بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی را مطالعه کرده و آنها را با ۸۳ بیمار که به این عارضه مبتلا نیستند مقایسه کردند. آنها در این مطالعه افزایش بخش خاکستری در مغز مبتلایان به اسکیزوفرنی را شناسایی کردند.

پژوهشگران می گویند این امکان در گذشته فراهم نبود و چنین یافته ای قابل شناسایی نبود. آنها می گویند ایده عمومی این است که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی حاد قابل درمان نیستند که خود از این باور قدیمی نشأت می گیرد که اسکیزوفرنی زاییده صدمات اولیه در تکامل مغز است.

یکی از پزشکان این تحقیق می گوید: نتایج ما نشان می دهد که علی رغم صدمه بافت مغز، مغز یک بیمار اسکیزوفرنیک همواره در حال تلاش برای بازیافت خود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها