با آغاز بیست و هشتمین سفر رئیس‌جمهوری، بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ صنعتی، پتروشیمی و آبیاری و بهداشتی در آذربایجان غربی به ارزش 2000 میلیارد تومان آغاز شده است.
کد خبر: ۹۰۹۴۶۰
2000 میلیارد تومان طرح عمرانی برای آذربایجان‌غربی

به گزارش جام‌جم ، حسن روحانی دیروز و در اولین روز سفر به آذربایجان غربی پس از ورود به ارومیه و سخنرانی در جمع مردم این استان برنامه‌های خود در این استان را آغاز کرد. حضور در جمع نخبگان، علما، خانواده شهدا و فعالان اقتصادی آذربایجان غربی، شرکت در نشست شورای اداری، حضور در جمع مردم مهاباد و افتتاح پتروشیمی این شهر از جمله برنامه‌های رئیس‌جمهوری در سفر به این استان است. بازدید هوایی از دریاچه ارومیه نیز یکی دیگر از برنامه‌های رئیس‌جمهور عنوان شده است.

بر این اساس در مجموع افتتاح 341 طرح عمرانی صنعتی (284 طرح اقتصادی و 57 طرح عمرانی)، با اعتبار کلی 2000 میلیارد تومان و همچنین کلنگ‌زنی ده‌ها طرح دیگر از جمله برنامه‌های سفر رئیس دولت تدبیر و امید است که دیروز و امروز بهره‌برداری از آن آغاز شده و خواهد شد. از جمله این طرح‌ها می‌توان به افتتاح سد بابا احمد چالدران و کلنگ‌زنی سد کرم‌آباد پلدشت اشاره کرد. این سفر عصر امروز پس از برگزاری کنفرانس خبری به پایان خواهد رسید.

ماموریت وزرا و مقامات دولتی

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو نیز در این سفر به وضعیت مناسب دریاچه ارومیه، به برکت بارش‌های مناسب در ماه‌های گذشته و اقدامات انجام شده وزارت نیرو و سایر سازمان‌ها، اشاره و ابراز امیدواری کرد با تداوم روند کنونی و اجرای 26 طرح ستاد احیای دریاچه ارومیه که با جدیت دنبال می‌شود، در سال‌های آینده شاهد احیای این دریاچه باشیم.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های وزارت نیرو در استان آذربایجان غربی گفت: روز گذشته در منطقه «پلدشت» در کنار رودخانه ارس یک طرح تامین آب و شبکه آبیاری و زهکشی به مساحت افزون بر 19هزار هکتار به بهره‌برداری رسید. علاوه بر این چندین پروژه اجرای سد و شبکه‌های آبیاری و زهکشی امسال در این استان افتتاح می‌شود.

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری نیز در نشست هم اندیشی آذربایجانی‌های مقیم خارج از کشور و علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی در هتل آنای ارومیه گفت: امسال دولت یازدهم مصمم است با اجرای قوانین مشوق سرمایه‌گذاری، موانع پیش روی سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور را از میان بردارد و بسترهای لازم را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در کشور فراهم کند که در همین راستا می‌توان منطقه آزاد ماکو و مناطق ویژه اقتصادی استان را یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

بهره‌برداری از پنج طرح خدماتی و مسکن مهر شهرستان بانه دیروز با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز شد. پنج طرح شامل 2 هتل لاله و زانا، ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پارکینگ آفتاب درخشان و واحدهای مسکن مهر است. بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

سیدابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهوری که به عنوان نماینده دولت، به شهرستان تکاب آذربایجان غربی سفر کرده بود، از پیگیری سریع پروژه‌های نیمه تمام تکاب در بخش‌های راهسازی، بهداشت و درمان، کشاورزی و فاضلاب شهری خبر داد و گفت: بهسازی جاده تکاب ـ شاهین‌دژ، تکمیل بیمارستان نیمه‌تمام، احداث و تکمیل شبکه پایاب سد ساروق و احداث فاضلاب شهری از مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان تکاب است که برای تخصیص اعتبار در دولت بررسی خواهد شد.

به گفته وی، آبرسانی به روستای چوپلو، گازرسانی به روستای مایین بلاغ و احداث جاده روستای گوی آغاج تکاب از توابع بخش تخت سلیمان نیز به صورت ویژه پیگیری شده و با سرعت به نتیجه می‌رسد.

سیدحسن قاضی‌زاده، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز علاوه بر بازدید از بیمارستان در حال احداث 160 تختخوابی شهرستان سلماس، به شهرستان خوی سفر کرد تا از نزدیک به مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان رسیدگی کند. افتتاح 180 خانه بهداشت روستایی یکی دیگر از برنامه‌های وزیر بهداشت در جریان سفر به آذربایجان‌غربی بود.

کارخانه خوراک دام و طیور شهرستان اشنویه روز دوشنبه با حضور حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه در آیین افتتاح این واحد تولیدی گفت: این کارخانه با 2000 متر مربع زیربنا در شهرک صنعتی اشنویه احداث شده است.

سیدانور حسینی افزود: برای احداث این واحد تولیدی 57 میلیارد ریال هزینه شده است که از این میزان 23 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و بقیه آن آورده شخصی سرمایه‌گذاران است.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این واحد تولیدی زمینه اشتغال 25 نفر در این شهرستان فراهم شده است.

فاطمه مرادزاده - ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها