شرکت ایرباس توسط یکی از زیرمجموعه‌های خود به نام APWorks موفق به ساخت موتورسیکلت الکتریکی توسط تکنولوژی پرینت سه‌بعدی شده که وزن بسیار کمی دارد. وزن این موتورسیکلت الکتریکی، ۷۷ پوند معادل ۳۵ کیلوگرم است و ماده‌ی به کار رفته در آن، آلومینیم مورد استفاده در صنایع هوایی است.
کد خبر: ۹۰۹۱۹۵
تولید موتورسیکلت الکتریکی به کمک پرینت سه بعدی توسط ایرباس!

به گزارش جام جم کلیک ، پرینت سه‌بعدی یکی از تکنولوژی‌های نوظهور است که با سرعت بالایی توانسته در صنایع مختلف حضور پیدا کند. به تازگی یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ایرباس به نام APWorks توانسته بوسیله‌ی این تکنولوژی، موتورسیکلت الکتریکی تولید کند که وزنی برابر با ۳۵ کیلوگرم دارد.

ماده‌ی استفاده شده برای ساخت بدنه‌ی این موتورسیکلت که Light Rider نام دارد، که پودر ساخته شده از آلومینیم با کیفیتی است که در صنایع هوایی استفاده می‌شود. بدنه‌ی این موتورسیکلت ۱۳ پوند یعنی حدود ۶ کیلوگرم وزن دارد و ۳۰ درصد سبک‌تر از موتورسیکلت‌های الکتریکی معمولی است.

البته طراحی بدنه‌ی این موتورسیکلت نیز در سبک شدن آن نقش مهمی داشته است و همین طراحی باعث شده که این بدنه با روش‌های معمول مانند جوش‌کاری و ماشین‌کاری قابل ساخت نباشد.

طبق گزارش منتشر شده، این موتورسیکلت با هر بار شارژ، می‌تواند مسافت ۳۷ مایل (حدود ۶۰ کیلومتر) را بپیماید. البته این دستگاه برای فروش عمده عرضه نخواهد شد و در حال حاضر تنها ۵۰ عدد از آن با قیمتی حدود ۵۶ هزار دلار به صورت پیش‌فروش عرضه خواهد شد.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها