معاون حقوقی و امور بین الملل پلیس فتا ناجا گفت: اخطار و هشدارهای پلیس فتا مانع نفوذ یک هکر احتمالا سعودی به سایت و شبکه سازمان های دولتی شد.
کد خبر: ۹۰۸۸۸۷
هکر عربستانی دست خالی برگشت

به گزارش جام جم کلیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ، سرهنگ "حسین رمضانی " معاون حقوقی و امور بین الملل پلیس فتا گفت: نخستین سایتی که خبر هک شدن آن به گوش رسید ، سایت مرکز آمار ایران بود که شامگاه سه شنبه چهارم خرداد ماه از دسترس خارج شده و کاربران برای مدتی نتوانستند به هیچ یک از بخش‌های این سایت دسترسی پیدا کنند و در آن زمان مسئولان مرکز آمار ایران درباره علت از دسترس خارج شدن این سایت و شبهات مربوط به هک شدن آن ، توضیحی ارایه نکردند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه عربستان باید درباره هک شدن سایت های دولتی ایران پاسخگو باشد، گفت: بزودی از طریق پلیس اینترپل این حمله سایبری را پی گیری می کنیم.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا گفت: منشا حملات سایبری به سایت های دولتی ایران کشور عربستان است، و عربستان باید درباره هک شدن سایت های دولتی ایران پاسخگو باشد.
او در ادامه افزود: ایران پیشرفت های چشمگیری در زمینه مقابله با حملات سایبری داشته است.
او تصریح کرد: ایران از کشورهای قربانی تروریسم سایبری است.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا خاطرنشان کرد: تا پایان امسال بیشتر سایت های دولتی به توانمندی مقابله با حملات سایبری مجهز می شوند.

وی تصریح کرد: حمله سایبری به برخی پایگاه های ایرانی با ip عربستانی صورت گرفته ، اما ممکن است آدرس حقیقی مهاجم ، جای دیگری باشد. سرهنگ رمضانی افزود: به همین دلیل احتمال دارد این هکر سعودی نباشد.

رمضانی خاطرنشان کرد: هیچ اطلاعات طبقه بندی شده به دست مهاجمان نیافتاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها