رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از بخشیده شدن جرایم دیرکرد پرداخت تخلفات رانندگی تا پایان سال ۹۴ خبرداد و گفت: این بخشودگی فقط شامل دیرکرد شده و اصل جریمه را رانندگان متخلف باید بپردازند.
کد خبر: ۹۰۷۸۴۶
بخشودگی دیرکرد جرایم تخلفات رانندگی تا پایان سال ۹۴

به گزارش جام جم آنلاین ، سردار تقی مهری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، به بحث بخشیده شدن جرایم دیرکرد تخلفات رانندگی پرداخت و اظهار داشت: برای بخشیده شدن جرائم دیرکرد تخلفات رانندگی تا پایان سال 94 تمهیدات لازم اندیشیده شده و به محض اینکه این مصوبه ابلاغ شود، اجرایی خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: دیرکرد جرایم شامل تخلفاتی است که به صورت تسلیمی یا الصاقی صادر می‌شود یا بعضاً جریمه‌هایی که راننده از دریافت برگه آن خودداری کرده است.

وی افزود: جرایمی که بعد از 60 روز پرداخت نشوند نیز 2 برابر می‌شود و جرایمی که از طریق پلیس به اطلاع شهروندان برسد و نسبت به پرداخت آن اقدام نکنند نیز شامل دیرکرد خواهد شد.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور اعلام کرد: بخشودگی جرایم فقط شامل دیرکرد جرایم تا پایان سال 94 می‌شود و اصل جریمه باید توسط راننده پرداخت شود.

سردار مهری اعلام کرد: بخشودگی دیرکرد جرایم از همین ماه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از مردم تقاضا کرد نسبت به پیگیری جرایم و تخلفاتی که مرتکب شده‌اند از طریق سامانه اینترنتی Rahvar120.ir مطلع شده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی افزود: هموطنان می‌توانند به صورت انتخابی جرایم را پرداخت کنند چرا که شاید توان پرداخت یکجای جرایم را نداشته و به صورت چند مرحله‌ای آنها با تسویه کنند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: سامانه 1101202020 می‌تواند میزان جرایم رانندگی را به اطلاع شهروندان برساند همچنین با مراجعه به مراکز پلیس+10 می‌توان از میزان جرایم رانندگی اطلاع یافت.

کاهش ۶ درصدی صدور گواهینامه و افزایش ۱۱ درصدی شماره‌گذاری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اعلام آماری در خصوص شماره‌گذاری وسایل نقلیه در 2 ماهه اول امسال اظهارداشت: شماره‌گذاری خودروهای نوشماره در 2 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان افزایش 43 درصدی موتورسیکلت نوشماره در همین بازه زمانی اعلام کرد: در مجموع شماره‌گذاری در 2 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در موتورسیکلت و خودرو 23.5 درصد افزایش داشته است.

سردار مهری درخصوص صدور گواهینامه در 2 ماهه اول، اعلام کرد: در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 6 درصد کاهش صدور گواهینامه جدید داشته‌ایم؛ سال گذشته 252 هزار گواهینامه جدیدالصدور داشتیم که امسال به 237 هزار کاهش یافت.

این مقام ارشد راهور ناجا به برنامه‌های پیش روی پلیس راهور اشاره و تصریح کرد: پلیس راهور خود را برای برگزاری مراسم بزرگداشت امام راحل آماده می‌کند؛ این مراسم همه ساله با هماهنگی پلیس، ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد امام، قرارگاه شهید فهمیده سپاه و بسیج برگزار می‌شود.

وی افزود: نقشه‌های مورد نیاز چاپ شده و برای زائرانی که در سراسر کشور می‌خواهند در این برنامه حضور یابند انجام شده است.

سردار مهری تصریح کرد: پلیس راهور برای کلیه کاروان‌هایی که با بیش از 3 دستگاه به طور هماهنگ در این مراسم حضور یابند تیم‌های پیش‌قراول پیش‌بینی کرده و کاروان‌هایی که شامل 10 خودروی عمومی (اتوبوس) به بالا باشند 2 تیم برای هدایت و پیشگیری حوادث رانندگی تا مرقد برایشان لحاظ می‌شود.

این مقام ارشد راهور ناجا تأکید کرد: پلیس راهور کلیه خودروهایی را که برای مراسم سالگرد اعزام خواهند شد بازدید می‌کند و اجازه تردد به خودروهایی را که فاقد استانداردهای لازم باشند را نخواهد داد.

وی گفت: در سال‌های گذشته با هماهنگی‌های خوبی که انجام شد خوشبختانه حوادث رانندگی برای زائران نداشته‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به دیگر برنامه‌های پلیس راهور در سال 95 پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان را در پیش داشته و تمام تمهیدات لازم برای برقراری نظم در عبور و مرور در شهرها پیش‌بینی شده است؛ هم برای زمان افطار که بیشترین تردد را در سطح شهر داریم و هم برای برگزاری مراسم شب‌های احیاء و روز قدس و همچنین نماز عید فطر.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی به تقارن عید فطر با سفرهای تابستانی اشاره و بیان داشت: هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مختلف بعمل خواهد آمد و به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی ارتقاء فرهنگ ترافیک را به عنوان یک موضوع اساسی در اولویت‌های برنامه‌های پلیس دانست و گفت: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و تجهیزات الکترونیکی برای ثبت تخلفات رانندگی در برون و درون شهر چه به صورت ثابت و چه به صورت سیار همانند سال گذشته در دستور کار است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها