بهار و بامیه؛ بهترین دوست کلسترولی‌ها. موسیلاژ یک نوع فیبر موجود در بامیه است که از طریق متصل شدن با نمک‌های صفراوی و اسیدهای چرب، باعت کاهش کلسترول خون می‌شود و برای بیماران قلبی و کسانی که کلسترول بالا دارند بسیار مفید است. بهترین بامیه سال را اواخر بهار می‌توانید تهیه کنید و اگر مثل من از طعم خوش بامیه لذت می‌برید کمی هم در فریزر برای فصل سرد سال نگه دارید.
کد خبر: ۹۰۷۵۹۴
طرز تهیه خورشت بامیه عربی

به گزارش جام جم سرا ، خورشت لذیذ بامیه به سبک عربی طعم کمی تند و ترش تری دارد که دنیایی جدید از طعم‌ها را به ذایقه تان معرفی می‌کند.

بامیه ریز: یک و نیم کیلوگرم

گوشت خورشتی: نیم کیلوگرم

گوجه فرنگی: یک کیلو (یا رب گوجه فرنگی؛ 3 قاشق غذاخوری)

تمبر هندی: 300 گرم (یک بسته)

گشنیز: یک قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ: 2 عدد

سیر: یک بوته

نمک و زردچوبه: به میزان لازم

ادویه جنوبی (کاری، دارچین و فلفل قرمز): یک قاشق مرباخوری

پیازها را پوست گرفته و بعد از شستن به صورت خلالی خرد کنید. گوشت خرد شده را هم بشویید و داخل سبدی بریزید و اجازه دهید تا آب اضافی آن خارج شود. در این فاصله بوته سیر را داخل کاسه‌ای حاوی آب سرد خیس کنید.

در یک قابلمه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از داغ شدن روغن، پیاز را داخل روغن ریخته و اجازه دهید طلایی شود. زرد چوبه را به آن اضافه کرده و بعد از تفت دادن، تکه‌های گوشت را بیندازید و همراه با پیاز تفت دهید.

تمبر هندی را در ظرف دیگری ریخته، روی آن آب جوشیده سرد شده بریزید و اجازه دهید تا خیس بخورد. بامیه‌ها را بشورید و برای آن که له نشود، آنها را به صورت کله قندی برش دهید. بعد از آن که گوشت پخته شد، بامیه‌ها را داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا همراه گوشت و سیر و پیاز و گوجه‌فرنگی و کمی گشنیز بپزد.

در مراحل آخر پخت، تمبر هندی را از صافی عبور دهید و شیره صاف شده را داخل خورشت بریزید و بعد از آن که خورشت جاافتاد، شعله را خاموش کنید. در ضمن از تمبر هندی‌ای استفاده کنید که رنگ آن روشن باشد در غیر این صورت رنگ خورشت تیره می‌شود. این خورشت نباید خیلی آبکی باشد؛ پس از اضافه کردن آب زیاد خودداری کنید.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها