کاهش نرخ سود بانکی درکوتاه مدت تاثیر مستقیمی با افزایش اجاره بها دارد.
کد خبر: ۹۰۶۵۲۷
کاهش نرخ سود بانکی باعث افزایش قیمت اجاره بها

به گزارش جام جم آنلاین، با کاهش نرخ سود بانکی و با توجه به پائین آمدن بازدهی بانکها تمایل مردم به سمت سایر بازارها و دارایی ها بیشتر شده است.

با نزدیک شدن به فصل گرما بازار اجاره داغ شده است بطوریکه بنا به گفته مشاوران املاک امسال زودتر از سال های گذشته این بازار رنگ و بوی جابه جایی گرفته است.

رشد 10 تا 15 درصدی اجاره بها نسبت به سال قبل نگاه مردم را به این بازار به عنوان بازدهی بهتر نسبت به سایر دارایی ها جلب کرد.

"افزایش نرخ اجاره بها" جمله ای که بسیاری از مستاجرین این روزها با ان روبرو هستند و بازار قیمت اجاره بها سر به فلک رسیده است و هیچ مرجعی برای رسیدگی به ان وجود ندارد .

با توجه به اینکه کاهش نرخ سود بانکی برای تحریک مردم برای سرمایه گذاری در تولید و سایر بنگاهها بود اما دود آن، این روز ها گریبان بسیاری از مستاجران را گرفت بطوریکه تا پیش از این با توجه به سود بالای بانکها موجران تمایل به دریافت رهن کامل داشتند اما اکنون ترجیح می دهند که اجاره دریافت کنند.

وقتی بازارهای دیگر ازجمله سکه، طلا و ارز بازدهی کمتری داشته باشند تمایل به سمت بازار مسکن سوق می یابد و خواه ناخواه بر قیمت مسکن و رهن و اجاره ان تاثیر می گذارد.

با ورود تسهیلات جدید به بازار مسکن اگرچه تا حدودی تحرک در بازار مسکن صورت گرفته است اما قشر ضعیف جامعه توان استفاده از این تسهیلات را ندارند و این درحالیست که سیاست بانک مرکزی برای خروج مسکن از رکود کاهش سود بانکی است.

خبرگزاری صداو سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مستاجر
-
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
۰
۰
این اشتباه قبلا هم شده !! و باز داره تكرار میشه !!!
ناشناس
-
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
۰
۰
چرا سود وام ها به نرخ تورم رسانده نمیشود؟ این معما خیلی پیچیده شده است. میگویند كاهش سود سپرده ها باعث گسیل پول به بخش تولید و خدمات و افزایش بهره وری اقتصادی میشود ولی ما ده تا بانك رفتیم همه با نرخ سود و كارمزد و مسدود كردن سپرده، بهره های حدود 26 درصد از مردم طلب میكنند؛ آنهم با هزار دنگ و فنگ،
رئیس بانك مركزی و وزیر اقتصاد باید معلم، كارگر، تولید كننده یا كاسب باشد تا از اقتصاد سر دربیاورد چون وقتی اقتصاد خوانده و مستخدم بانك باشند، فقط یك فكر در سر دارند و آنهم رفاه كامل بانكی هاست.
یك ایرانی
-
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
۰
۰
كو گوش شنوا.... دولت و بانك مركزی بدون درنظرگرفتن قشر آسیب پذیر جامعه كار خود را ادامه می هند.

نیازمندی ها