ضرغامی در همایش سراسری ائمه جمعه:

شبکه ملی اطلاعات در محاق تلگرام قرار گرفته است

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به الزامات فعالیت در فضای مجازی گفت: سخنرانی‌های کلی، تکراری و شعاری باید یکسره تعطیل شود و صاحبان فکر نیز باید محتوای دینی را با بسته‌بندی جذاب و رعایت اختصار ارائه کنند.
کد خبر: ۹۰۶۱۴۵
شبکه ملی اطلاعات در محاق تلگرام قرار گرفته است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی در همایش سراسری ائمه جمعه که با موضوع «فضای مجازی» برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی مهمترین تحول قرون اخیر است و هیچ اختراع و اکتشافی به این اندازه زندگی بشر را متحول نکرده است.

ضرغامی با بیان اینکه فضای مجازی مانند کوه یخ بزرگی است که فقط بخشی از آن از آب بیرون آمده و قابل مشاهده است و بسیاری از ابعاد گسترده آن هنوز پنهان مانده است، ادامه داد: اهمیت و حساسیت شبکه ملی اطلاعات در محاق پیام‌رسان همراه، مانند تلگرام قرار گرفته ولی هنوز اولویت مهم کشور است.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه امروز «شهروند - رسانه» جای «شهروند - خبرنگار» را گرفته است، تصریح کرد: فناوری‌های جدید خود را به محتوا تحمیل کرده است و تولیدکنندگان اصلی پیام از تحولات فناوری عقب مانده‌اند.

وی ادامه داد: رهبری هر کاری که لازم بود انجام دادند؛ تشکیل قرارگاه مرکزی فضای مجازی با اختیارات کامل و قانونی ، راه اندازی مرکز ملی فضای مجازی ، ابلاغ سیاست‌ها و اولویت‌های مرکز و پیگیری دائمی ایشان در این حوزه حجت را بر همه تمام کرده است .

ضرغامی در ادامه افزود: رهبری معتقدند، اینکه برخی موافق و برخی مخالف فرصت‌های موجود در فضای مجازی معرفی می شوند یک مغالطه است؛ اگر این امکان در اختیار ما قرار نمی‌گرفت ما باید مثل موضوع هسته ای و سلول های بنیادی خودمان آن را به دست می‌آوردیم .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تولید انبوه شبهات در حوزه دین و اعتقادات اسلامی و شیعی در اولویت کاری دشمن است، گفت: این شبهات،جدید نیست ولی در بسته بندی‌های جدید و حرفه ای ارائه می شود ؛ ائمه جمعه و همه تریبون های تبلیغی کشور، باید در حوزه آفند و پدافند در این عرصه کارزار حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: روش تبلیغ دینی تا حدود زیادی دچار تحول شده است، صاحبان فکر و اندیشه و روحانیت باید محتوای دینی را با بسته بندی جذاب و کاربردی و رعایت اختصار ارائه کنند.

ضرغامی با بیان اینکه عرصه کارزار فضای مجازی نیازمند اقدامات پدافندی است، بر لزوم رصد دائمی پیام‌های مخرب و تولید و انتشار پیام‌های آگاهی‌بخش و اقناع کننده تاکید کرد و گفت: این موضوع باید در دستور کار نهادهای حوزوی و تبلیغی قرار گیرد.

عضو شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه آسیب های فضای مجازی باید به صورت منطقی ، مستدل و اقناع کننده به مردم گفته شود،‌ یادآور شد: سخنرانی‌های کلی،تکراری و شعاری باید یکسره تعطیل شود و مبلغان دینی بر اساس نیازهای روز، گفتمان جدید و استفاده از کلید واژه های پر نفوذ و خلاقانه ، نقش آفرینی کنند.

وی در پایان تصریح کرد: مزیت رقابتی جمهوری اسلامی در حقانیت او و برخورداری از پشتوانه غنی فکری و قابلیت‌های بی بدیل، انسان سازی است، از این رو نباید این مزیت نسبی جای خود را به نقاط ضعف و کاستی های اردوگاه خودی بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها