رسانه ملی به مثابه دانشگاه عمومی در یکی از حساس‌ترین بخش‌های فعالیت حرفه‌ای خود به سر می‌‌برد؛ چراکه با توجه به روند روبه گسترش فعالیت شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها، شبکه‌های نمایش خانگی و اینترنت، سازمان صداوسیما به عنوان قرارگاه مقدم جنگ نرم، می‌بایست با رقبای زیادی دست و پنجه نرم کند.
کد خبر: ۹۰۴۰۹۲
مدیر جامع‌نگر، سکاندار رسانه ملی

با توجه به چنین فضایی و نظر به اهمیت و جایگاه رسانه ملی در برابر تهدید نفوذ، رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب دکتر علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما، بر برنامه‌ریزی، رعایت راهبردهای کلان، جذب، حفظ و تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد و حضور موثر در فضای مجازی موکدا سفارش نموده‌اند.

سوابق مدیریتی و رسانه‌ای دکتر علی عسکری مبین این واقعیت است که ایشان از تجارب گرانسنگی در این عرصه‌ها برخورداراست. از این‌رو رهبر انقلاب با این انتصاب هوشمندانه سکان هدایت رسانه ملی را به فردی سپرده‌اند که علاوه بر مطالعات گسترده در حوزه دشمن‌شناسی که به مدیریت دکتر علی عسکری بر بنیاد غرب‌شناسی بازمی‌گردد از تجربه ریاست بر دانشگاه صداوسیما و معاونت فنی سازمان نیز برخوردار است.

در واقع رئیس سازمان صداوسیما به دو بُعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عرصه رسانه اشراف کامل دارد که این شاخص‌ها می‌تواند ایشان را در سکانداری رسانه ملی یاری رساند. با توجه به گام‌های برداشته شده جهت اجرای پیوست حکم انتصابی رهبر معظم انقلاب برای دکتر سرافراز در 18 ماهه گذشته، بدون شک دکتر علی عسکری با قدرت بیشتری در جهت عملیاتی کردن پیوست حکم رهبری حرکت خواهد کرد تا به این ترتیب رسانه ملی در جذب و اقناع مخاطبان، ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و خنثی کردن عارضه‌های فرهنگی برآمده از جاهلیت مدرن گام‌های بلندتری بردارد.

هر چند رسانه ملی همواره با هجمه دشمنان خارجی و همین طور سنگ‌اندازی‌هایی در داخل مواجه بوده است که این موضوع به طراحی دشمن برای ضربه زدن به مرجعیت رسانه ملی در سپهر رسانه‌ای بازمی‌گردد، اما با توجه به رهنمودهای هوشمندانه رهبر انقلاب و ویژگی‌های مدیریتی دکتر علی عسکری می‌توان امید داشت سازمان صداوسیما از آزمون‌های پیش‌رو سربلند بیرون خواهد آمد و مرجعیت رسانه‌ای خود را بیش از گذشته تقویت خواهد کرد.

دکتر مراد عنادی - مدیرمسئول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها