سرمربی تیم ملی تکواندو:

دلم قرص است، اما توقعات را کم کنید

وقتی تکواندو در المپیک لندن به یک مدال نقره بسنده کرد، کسی تصور نمی‌کرد چهار سال بعد یعنی در ریو 2016 شانس کسب سه مدال داشته باشد، اما این مهم رخ داده و شاگردان بیژن مقانلو، سرمربی جوان تیم ملی در دو سال اخیر در هر میدانی خوش درخشیده و این امید را شکل داده‌اند. این انتظارات ظاهرا بیراه هم نیست چراکه مقانلو خودش نیز می‌گوید دلش قرص است که تکواندو در ریو سربلند خواهد بود!
کد خبر: ۹۰۲۴۲۷
دلم قرص است، اما توقعات را کم کنید

از تورنمنت‌های اسپانیا و آلمان برگشتید، چه هدفی را در این مسابقات دنبال کردید؟

مدتی بود بچه‌ها از فضای مسابقات دور بودند همه سعی ما این بود که آنها را در رقابت‌هایی محک زده و بدانیم کجای کار هستیم. خوشبختانه از این نظر به اهدافمان رسیدیم و بازخوردهایی که دریافت کردیم امیدوارکننده بود و به مرور به اوج می‌رسیم.

شکست بچه‌ها در این دو تورنمنت را چطور تحلیل می‌کنید؟

ما از اوایل فروردین تمریناتمان را شروع کردیم و چون خدابخشی و مردانی به تازگی از مصدومیت رها شده بودند و از طرفی خدابخشی و عاشورزاده در یک وزن بالاتر به میدان رفتند نتیجه برایمان ملاک نبود بلکه قرار گرفتن در شرایط مسابقه هدفی بود که به آن دست یافتیم.

ظاهرا شرکت در دو تورنمنت اتریش و یونان را هم در دستور کار دارید؟

همین طور است. قصد داریم در صورت صدور روادید در تورنمنت اتریش بچه‌ها را در وزن اصلی به میدان بفرستیم. اگر هم نشد در مسابقات یونان شرکت کنیم.

فکر می‌کنید بتوانید انتظاراتی را که از تیم ملی وجود دارد برآورده کنید، نگران نتیجه نگرفتن در المپیک نیستید؟

شرایط مطلوب است و جمیع شرایط و عملکرد بچه‌ها در دو سال اخیر و در رقابت‌های قاره‌ای، بازی‌های آسیایی، جهانی و میدان‌های کسب سهمیه المپیک به گونه‌ای بوده که ما اگر بتوانیم خودمان باشیم در المپیک هم موفق خواهیم بود. در واقع نه‌تنها نگران نیستیم که دلمان قرص است می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم. با این حال معتقدم بالابودن سطح انتظارات می‌تواند فشار مضاعفی به تیم وارد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها