امیر غفور در گفت و گو با جام جم آنلاین:

برای خودم کلی ستاره ام!/ فقط به ریو فکر می کنم

تیم ملی والیبال ایران خود را برای حضور در رقابت های انتخابی المپیک آماده می کند. ستاره های تیم ملی امید زیادی به صعود این تیم به المپیک دارند.
کد خبر: ۹۰۲۰۵۸
برای خودم کلی ستاره ام!/ فقط به ریو فکر می کنم

به گزارش جام جم ورزشی ، با هر یک از ستاره های تیم ملی والیبال که صحبت کنید امید و انگیزه در کلام آنها موج می زند. خیلی هم نسبت به هدفی که تعیین کرده اند امیدوارند اما هرگز از سختی کار غافل نمی شوند. تیم ملی والیبال سه روز دیگر یعنی سه شنبه به فرانسه می رود تا قبل از آغاز دیدارهای انتخابی المپیک دو دیدار تدارکاتی با فرانسه برگزار کند. دیدارهای تدارکاتی با لهستان و چین هم در دستور کار شاگردان لوزانو قرار دارد.

تمرینات تیم ملی هفته ای یک روز میزبان خبرنگاران رسانه های مختلف است. این زمان بهترین فرصت برای هم کلام شدن با ستاره هایی نظیر امیر غفور است.

این پشت خط زن تیم ملی از مصاحبه فراری است اما وقتی به دام بیفتد حرف های زیادی برای گفتن دارد.

-نحوه آماده سازی تمرینات تیم ملی والیبال چگونه است؟

همه زحمت می کشیم و تلاش می کنیم تا به بهترین شکل ممکن برای رقابتهای انتخابی آماده شویم. هیچ چیز اهمیت ندارد جز صعود به المپیک و بازی کردن در المپیک 2016 ریو. این نهایت خواسته ماست.

-به ناکامی در این راه هم فکر کرده اید؟

چرا باید به مسائل ناامید کننده فکر کنیم؟ ما یک مسیری را برای خودمان تعیین کرده ایم. یک مسیر طولانی و سخت. انتهای این مسیر یک هدف بزرگ وجود دارد. خب ما می خواهیم به المپیک برسیم و باید از هر ابزاری در این راه استفاده کنیم. این خیلی غیرمنطقی است در حالی که یک هدف بزرگ داریم بیاییم و به مسائل ناامید کننده فکر کنیم. مثلا بیاییم به این فکر کنیم که اگر به المپیک نرویم چه می شود. . اصلا وقت صحبت کردن درباره این مسائل نیست. وقت این است که به بهترین شکل ممکن خودمان را آماده کنیم تا در رقابت های انتخابی المپیک از حریفان مختلف کم نیاوریم.

-فکر می کنید در انتخابی المپیک مهم ترین حریف شما کدام تیم باشد؟

هر چند لهستان و فرانسه حساب جداگانه ای دارند اما ما باید به این نکته توجه کنیم که سه تیم اول این رقابت ها به اضافه بهترین تیم آسیایی به المپیک صعود می کنند بنابراین پیش از هر چیزی باید تمرکزمان روی استرالیا باشد.

- دیدارهای تدارکاتی که با فرانسه در پیش رو دارید چقدر به آمادگی شما کمک می کند؟

مسلما خیلی زیاد. دیدار با فرانسه بهترین محک ممکن برای ما خواهد بود. هر چقدر حریفانمان قوی تر باشند عیار ما بیشتر مشخص می شود. لازم به گفتن هم نیست که اصلا به برد و باخت مقابل فرانسه در دیدارهای تدارکاتی اهمیتی نمی دهیم و مهم فقط و فقط بالا رفتن آمادگی ماست.

- در هفته های اخیر چرا اینقدر میزان آسیب های بازیکنان تیم ملی بالا رفت؟ این به دلیل تمرینات سخت و فشرده لوزانو نیست؟

ما رقابت های مهمی را در پیش رو داریم و چاره ای جز انجام تمرینات سخت نداریم. در این میان مصدومیت هم یک اتفاق طبیعی است و اصلا نمی توان از آن اجتناب کرد. البته خودمان هم باید مواظب باشیم تا مصدومیت های خیلی بد گریبانمان را نگیرد. اما به هر حال به نظر من این مصدومیت ها کاملا طبیعی است و اصلا نباید بابت آن به کسی خرده گرفت. تیم ملی رقابت های بسیار سختی را در پیش رو دارد و باید به هر شکل ممکن خودمان را آماده کنیم.

-در ذهن شما هیچ چیز نیست به جز انتخابی المپیک؟ حتی به تیم بعدی باشگاهی خود هم فکر نمی کنید؟

بله دقیقا همین طور است. در ذهن ما فقط انتخابی المپیک وجود دارد و نه چیز دیگر. اینکه فصل آینده کجا هستیم و در چه تیمی بازی می کنیم مربوط به زمان خودش است نه الان.

- روی هم رفته عملکرد لوزانو را چطور ارزیابی می کنید؟

خوب متوجه شده ایم که لوزانو چه توانی دارد و چه کارهایی می تواند برای ما انجام بدهد. لوزانو خیلی حرفه ای پیش می رود و ما با او امیدوارتر شده ایم. مسائلی که قبلا در تیم ملی وجود داشت اکنون دیگر نیست و ما با خیال راحت تری به آنچه که پیش رویمان است فکر می کنیم.

-اگر بخواهید او را با کواچ مقایسه کنید چه می گویید؟

از خیلی جهات با هم قابل مقایسه نیستند. مربیان از لحاظ مربی گری تفاوت های زیادی با هم دارند و در مورد کواچ و لوزانو هم همین طور است. به هر حال لوزانو فضای خیلی خوبی را در تیم ملی به وجود آورده است و ما از او راضی هستیم. متاسفانه این فضای خوب در زمان کواچ وجود نداشت اما کواچ هم ویژگی های مثبت خودش را داشت که البته از آنها به خوبی در تیم ملی ایران نتوانست استفاده کند.

-حضور در المپیک نهایت چیزی است که شما و هم تیمی هایتان می خواهید؟

المپیک یک هدف است نه پایان راه. هدف بزرگی که از مدت ها پیش برای آن برنامه ریزی کرده ایم و سخت تلاش می کنیم. المپیک می تواند یکی از بزرگ ترین آرزوهای ما باشد اما قطعا برای من پایان راه نیست.

از شرایط کنونی خودتان هم رضایت دارید؟

بله ، قطعا. من برای خودم کلی ستاره ام (خنده). هیچ چیز نمی تواند جلودار انگیزه های ما باشد. خیلی زحمت کشیده ایم و خودمان باید پاسخ زحمات خودمان را بدهیم نه فرد دیگری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
میرزایی
-
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
۰
۰
باسلام و احترام محضرتان
تشكر بابت مطالب زیبا
چند صفحه از سایت رو دیدم
سایت بسیار زیبایی دارید..
قالب سایت هم خیلی زیباست

نیازمندی ها