رییس جمهور در نشست مشترک دولت و منتخبان مجلس دهم:

حل و فصل مشکلات کشور در گرو «تدبیر مشترک» دولت و مجلس است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه تعیین رئیس و هیأت رئیسه مجلس دهم صرفاً جزء وظایف نمایندگان منتخب مردم است، گفت: رئیس‌جمهور نیز در این خصوص مصرانه از اعضای هیأت دولت خواسته‌اند تا ورود نکنند.
کد خبر: ۹۰۱۸۷۲
درخواست رئیس جمهور برای عدم دخالت اعضای دولت در تعیین رئیس مجلس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: اولین نشست مشترک دولت و نمایندگان منتخب مجلس دهم فردا با دعوت حسن روحانی رئیس‌جمهوری از همه منتخبین مجلس دهم و در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با اعضای دولت، افزود: هدف از برگزاری این نشست‌ها آشنایی نمایندگان منتخب با اعضای دولت، هم‌اندیشی در مورد چالش‌های اصلی کشور، ایجاد هم‌افزایی دولت و مجلس در حل سریعتر مشکلات مردم و یافتن راهکارهایی برای کاهش بروکراسی قوانین و مقررات برای سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی است.

انصاری همچنین تأکید کرد: حساسیت مسائل منطقه و فرصت‌های برجام اقتضا می‌کند که در مسیر همکاری بیشتر هر چه سریع‌تر اقدام شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر توصیه مقام معظم رهبری برای گسترش تعاملات حداکثری میان قوا، تصریح کرد: اعضای دولت برخود لازم می‌دانند در جلساتی که برای آشنایی با نمایندگان منتخب مردم و طرح مسائل کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند تا در این نشست‌ها نحوه خدمات دولت و نحوه تعامل با نمایندگان و قوای دیگر را تشریح کنند.

انصاری در پاسخ به این سؤال که موضع‌گیری دولت در خصوص تعیین رئیس و هیأت رئیسه مجلس دهم چیست؟ توضیح داد: دولت در تعامل با سایر قوا صرفاً طبق اصول قانون اساسی اصل تفکیک قوا عمل می‌کند و اساساً دخالتی در این موضوع نداشته و نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه تعیین رئیس و هیأت رئیسه مجلس دهم صرفاً جزء وظایف نمایندگان منتخب مردم است، یادآور شد: دولت هیچ دخالتی در امور مربوط به وظایف نمایندگان و قوه مقننه ندارد، این جلسات هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد و دولت نیز نه تنها تمایلی به این موضوع ندارد، بلکه از ورود به این موضوع اجتناب می‌کند.

انصاری خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور نیز در این خصوص مصرانه از اعضای هیأت دولت خواسته‌اند تا ورود نکرده و صرفاً مشی خود را تعامل و هم‌اندیشی با قوای دیگر و از جمله مجلس جدید قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها