کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران نسبت به جوانگرایی شتابزده در تیم ملی انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۰۱۶۴۵
حمله صمد نیکخواه بهرامی به فدراسیون بسکتبال

به گزارش جام جم ورزشی ، اخیرا صمد نیکخواه بهرامی از سوی فدراسیون بسکتبال و البته شخص بائرمن به مرحله جدید تیم ملی بسکتبال دعوت نشده تا حرف وحدیث های زیادی درباره دعوت نشدن او به گوش برسد اما در نهایت جوانگرایی در تیم ملی دلیل عدم دعوت او و آفاق و کامرانی عنوان شده است. او که با رادیو ورزش گفت و گو می کرد صحبت هایی را در این زمینه به زبان آورد. برنامه "جهان بسکتبال" چهارشنبه 15 اردیبهشت، به گفتگویی با صمد نیکخواه بهرامی، بازیکن تیم ملی بسکتبال اختصاص داشت.

صمد نیکخواه بهرامی، بازیکن تیم ملی بسکتبال، در ارتباط با دعوت آخر اردوی تیم ملی، گفت: از روز اولی که فعالیت در این رشته را آغاز کردم تا الان سعی کردم که همیشه بهترین عملکرد را داشته باشم، بتوانم رقابت کنم و حقم را خود به دست بیاورم. دیدگاه ها، برنامه ریزیها، شخصیت انسان ها فرق می کند؛ بعضی از انسانها بسیار جاه طلب هستند و در هر موقعیتی تلاش می کنند به بهترین جایگاهی که می توانند برسند، اما برخی افراد هم صبر می کنند تا شخصی موقعیت دلخواه را برای آنها فراهم کند؛ اما این دلیل نمی شود که بازیکنان ما استعداد دارند یا ندارند؛ به نظر من ابعاد روحی و روانی بازیکنان بسیار تأثیرگذارتر خواهد بود.

وی، در ادامه گفت: من در سن 18 سالگی به تیم ملی دعوت شدم؛ روزی که من وارد این تیم شدم، کسی من را به دلیل اینکه فقط جوان بودم انتخاب نکرد و اگر هم این اینطور بود، توانایی لازم برای بازی در این رده را داشتم؛ منظور من این نیست که بازیکنانی که اخیراً به اردوی تیم ملی دعوت شده اند بازیکنان توانمندی نیستند، قطعاً همه این بازیکنان از بهترین های ایران هستند؛ اما من کلاً با این فلسفه که در تیم ملی بزرگسالان جوانگرایی می شود و به اسم جوانگرایی شاید بخواهیم نتایج را برداشت کنیم، مخالف هستم؛ من نمی گویم که تیم ما این کار را کرده یا نه. وقتی بحث خیلی حرفه ای می شود، عملکرد بازیکنان مهم است و سنشان اهمیت پیدا نمی کند؛ گلی که یک بازیکن 35 ساله می زند، ارزش آن از گلی که بازیکن 15 ساله می زند کمتر نیست و مهم این است که گل زده شود.

این بازیکن تیم ملی بسکتبال، افزود: من راجع به اتفاقات امسال بسیار ناراحت شدم، بد عنوان شد طبق صحبت هایی که شده بود، اصلاً بحث های ما این نبود؛ اما نمی دانم فدراسیون و یا شاید بعضی از خبرنگاران بد مطرح کردند؛ حتی در اخبار گفته شد که ما با بازیکنان صحبت کردیم و آنها موافقت کردند نباشند، درست است که این اتفاق افتاده است اما نه با آن شکلی که مطرح شد.
من تا زمانی که بازی می کنم هدفم این است که بهترین بازیکن باشم و هیچ گاه به عدد سنم که 32 ساله هستم نگاه نمی کنم، آن زمان که 17 ساله بودم هم نگاه نمی کردم؛ اگر بتوانم برای تیم ملی مفید باشم حتماً فعالیت خود را ادامه می دهم و هر زمان هم که احتیاج نباشد، فعالیتم را ادامه نمی دهم؛ انشالله هر چه که به صلاح بسکتبال باشد رخ دهد.

نیک خواه بهرامی، در ارتباط با جوانگرایی در تیم ملی بسکتبال، عنوان کرد: نباید به خاطر لفظ جوانگرایی، نتایج تیم ملی را در نظر نگیریم. من چندین وچند سال است که پیشنهاد تشکیل تیم ملی "ب" و تیم ملی سایه را به بزرگان فدراسیون می دهم تا به مسابقات اعزام شوند و بازیکنان در این مسابقات کسب تجربه کنند؛ اما در تیم ملی بزرگسالان، نتیجه اهمیت دارد. به نظر من اگر ما یک تیم جوانی را روانه بازیهای آسیایی کنیم و تیم سوم، چهارم یا پنجم شود، زمانی که تیم برگردد کسی به این نگاه نمی کند که این تیم جوان بود، بعد از یک سال این نتایج ثبت شده و تیم نتیجه دلخواه رانگرفته است؛ من فکر نمی کنم که هیچ جای دنیا بازیکن مطرح و آماده خود را کنار بگذارند. با توجه به اینکه، مسابقات انتخابی المپیک را پیش رو داریم که بسیار سخت است و شانس کمی برای تیم ما وجود دارد، به نظرم تصمیم به جایی است که جوانان اعزام شوند، اما نتیجه هم اهمیت ویژه ای دارد و علاقه مندان بسکتبال توقع بسیار بالایی دارند.

وی، در خصوص مسابقات دانشجویان جهان که در بلژیک برگزار شد، گفت: فکر می کنم که این دوره هجدهم یا نوزدهنم این مسابقات بود. دومین مرتبه بود که به این مسابقات شرکت می کردم، به نظرم این مسابقات دارای پتانسیل بسیار بالایی است؛ امیدوارم که دانشگاه های ایرانی هم بتوانند نقش بسزاتری را در این مسابقات ایفا کنند و تیم هایشان را اعزام کنند؛ زیرا محیط علاوه بر اینکه ورزشی و قهرمانی هست، محیطی علمی هم نیز می باشد.
برنامه زنده جهان بسکتبال، کاری از گروه مسابقات ورزشی به تهیه کنندگی احمد رضا طاهری و با اجرای کیوان احمدیان، چهارشنبه هرهفته از ساعت 09:05 تا 10:00 به مدت 55 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها