آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار معاون برون‌مرزی رسانه ملی:

فعالیت‌ برون مرزی صداوسیما مصداق صدور انقلاب

رئیس رسانه ملی براهمیت موضوع گردشگری وانعکاس آن دربرنامه های مختلف داخلی و برون مرزی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۱۳۰۲
اهمیت توجه به گردشگری وظرفیت‌های آن در رسانه ملی

به گزارش جام جم سیما ، دکتر محمد سرافراز در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونان این سازمان با اشاره به شرایط پس از برجام گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده و افزایش رفت و آمدهای کشورهای خارجی، گردشگری بیشتر شده است و البته به این موضوع واقفیم که گردشگران خارجی بیشتر تخصصی هستند و با نگاه خاص گردشگری مانند گردشگری اسلامی و کویرگردی به ایران می آیند.

رئیس رسانه ملی افزود: پرداختن به موضوع گردشگری و ظرفیت های آن در معاونت های مختلف مدنظر بوده است و امیدواریم با همکاری ها و تعامل بیشتر نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.

در نشست رئیس سازمان صدا و سیما با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معاونان رسانه ملی نیز حضور دارند.


گردشگری ایران، نیازمند برنامه ریزی بلند مدت

رئیس رسانه ملی گفت: اگر گردشگری به عنوان یک کار جدید با افق و برنامه ریزی بلند مدت و یک طرح ملی در نظر گرفته شود ، باید سرمایه گذاری های بلند مدت در آن انجام شود و نتیجه بخش باشد.

سرافراز افزود: زیرساخت های گردشگری باید فراهم شود زیرا هنگامی که یک گردشگر به ایران می آید باید هم نیازهای اطلاع رسانی وی درباره جغرافیای کشور فراهم باشد و هم اطلاعات تاریخی به اضافه محل اقامت و دیگر نیازهای او سنجیده شود و قبل تر از هر موضوعی باید چهره مناسبی برای کشور برایش ترسیم شود.

وی با اشاره به اینکه ضرورت معرفی ایران از بدو تاسیس شبکه پرس تی وی در دستور کار این شبکه تاکنون بوده است گفت: اغلب گردشگران خارجی تصویری مغشوش و نادرست از ایران داشتند و تا چند سال گذشته نیز این تصویر غلط وجود داشت ؛ کارهای زیادی برای معرفی ایران در شبکه ها و فضاهای مجازی صورت گرفت تا بتدریج چهره واقعی ایران نمایان شده است.

رئیس رسانه ملی با تاکید بر اینکه در افقی دراز مدت باید معرفی بهتر ایران در دستورکار و در پروژه ای تعریف شود گفت: باید از ظرفیت های داخلی ، برون مرزی و همچنین دیگر رسانه‌ها در این زمینه بهره گرفت و البته در این زمینه به زبان های انگلیسی، عربی، اسپانیایی و فرانسه که پرتکلم‌ترین زبان ها هستند برنامه سازی صورت گرفته است.

سرافراز افزود‌:‌ درکنار برنامه های بلند مدت معرفی جاذبه های گردشگری و میراثی ایران عزیز، برنامه های مقطعی هم جواب می دهد که در این باره هم برنامه های متعددی تولید و پخش می شود.

وی با اشاره به برخی جریان های ضد تبلیغی برای مخدوش و ناامن جلوه دادن ایران اسلامی گفت: باید مراقب باشیم تا با بازنشر جریان های معاند با آنها همسو نشویم و به تبلیغات سو‌ء آنها دامن نزنیم.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: ما ملزم به استفاده از روش های جدید تبلیغی برای معرفی ایران اسلامی هستیم که تاثیر مثبت داخلی و خارجی خواهد داشت و در این زمینه اینفوگرافی می تواند به کمک بیاید و ارائه اطلاعات به صورت گویا و جذاب همراه با جاذبه های گردشگری و تبیین ظرفیت های آن می‌تواند موثر واقع شود.

وی تاکید کرد: البته ظرفیت ها و محدودیت هایی برای رسانه ملی باید دیده شود زیرا همه سازمان ها و نهادها از صدا و سیما توقع دارند اما تا جایی که بتوانیم برای تبلیغ و معرفی ظرفیت ها و جاذبه های تاریخی ایران استفاده می کنیم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه بودجه دولت به صدا و سیما تنها 60 تا 70 درصد حقوق این سازمان را شامل می شود گفت: اگر زمانی بسیاری از اقدامات با کمک دولت انجام می شد اما امروز این بودجه تنها قسمتی از نیازها را شامل می شود.

سرافراز تاکید کرد: برای تبلیغ و معرفی ایران ، مشارکت و تعامل بیشتر نیاز است و در یک بسته کامل قابل بررسی است و برپایی نشست های دوره‌ای در این زمینه راهگشا خواهد بود.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها