شیرین بینا از مدت‌ها دوری‌اش از قاب تصویر و نقش تازه‌اش می‌گوید؛

 نقش‌های پیشنهادی کلیشه‌ای است

معاون سیما رسانه ملی در نشستی صمیمی با تعدادی از بازیگران زن به بررسی مشکلات این افراد پرداخت.
کد خبر: ۹۰۱۲۶۶
برای تیترهای زشت  برخی رسانه‌ها واقعا متاسفیم ! + فیلم

به گزارش جام جم سیما ، علی اصغر پور محمدی در نشستی مشترک با تعدادی از بازیگران زن منتشر کننده نامه ای در خصوص مشکلاتشان به بررسی مسائل و مشکلات این افراد پرداخت.

نامه منتشر شده محتوایش مشخص است، متاسفانه برخی از شبکه ها به نفع خودشان و با هدف اینکه بیننده شبکه هایشان بالاتر رود از یک سری تیترهای خاله زنکی استفاده کردند
یکی از این بازیگران در حاشیه این نشست گفت: نامه منتشر شده محتوایش مشخص است، متاسفانه برخی از شبکه ها به نفع خودشان و با هدف اینکه بیننده شبکه هایشان بالاتر رود از یک سری تیترهای خاله زنکی استفاده کردند و متاسفم از تیترهای زشتی که برای این نامه استفاده شد.

فقیه سلطانی با بیان اینکه موضوع بسیار عمیق تر از این صحبت هایی بود که مطرح شد افزود: یکی از تیترها به عنوان مثال «من شوهر کردم و به من نقش نمیدن» بود که واقعا برای شبکه های خارجی بابت این نوع اطلاع رسانی متاسفم.

وی گفت: بعد از صحبت با آقای پورمحمدی مشخص شد که سوء تفاهمی پیش آمده است.

سلطانی افزود: جلسه امروز بسیار خوب بود و نکات زیادی را گفتیم، ما خواستار این هستیم که از طرف دولت مسئله هنرمند جدی گرفته شود.

این بازیگر با تاکید بر اینکه سوء تفاهم شده است گفت: این نامه درباره این است که درهای این حرفه به روی کسانی که مال این حرفه نیستند باز شده است؛ کسانی که صلاحیت این کار را ندارند و ما درباره آن افراد صحبت کردیم نه تهیه کنندگان و کارگردانان با سابقه سینما.

سلطانی افزود: درباره فساد هم اگر صحبت شده در مورد افراد خاص است نه عموم بازیگران سینما که بسیار شرافتمندانه کار می کنند.

تشکیل خانه هنرمندان در سینما می تواند جلوی همه خطاها را بگیرد و تقسیم عادلانه کار را سبب خواهد شد

وی ادامه داد: تشکیل خانه هنرمندان در سینما می تواند جلوی همه خطاها را بگیرد و تقسیم عادلانه کار را سبب خواهد شد.

روشنک عجمیان دیگر بازیگر حاضر در جلسه با اشاره به موارد مطرح شده گفت: از جمله مواردی که مطرح شد جدی گرفتن و درک ارزش هنر هنرمندان، باز شدن درهای تلویزیون و سینما به روی یک سری نابازیگر به خاطر سرمایه افرادی که مال این حرفه نیستند، تقسیم ناعادلانه کارها و عدم وجود قانون شایسته سالاری برای بازیگران بود که متاسفانه در حال حاضر نویسنده سالاری و ... وجود دارد.

وی ادامه داد: پرداخت ها به یک معظل بزرگ تبدیل شده و ما خواهان بازگشت به سیستم گذشته ایم، همچنین تنظیم قرارداد واحد هم از جمله درخواست های ما بود به نحوی که کسی نتواند از آن تخطی کند و جلوی ورود نا بازیگرها را بگیرد.

این بازیگر افزود: بالا بردن ارزش تلویزیون با ورود پیشکسوتان هم از جمله دیگر درخواست های ما بوده است.

معصومه کریمی دیگر بازیگری بود که در این جلسه حضور داشت و گفت: همیشه در هر مجموعه ای کمی ها و کاستی هایی وجود دارد و در این جلسه تلاش شد برای آن ها راهکارهایی پیدا شود.
وی افزود: هنوز هم گروه های خوب فعالیت می کنند و سوء تفاهم به وجود آمده در این خصوص درست نیست؛ ما می خواستیم یک نظارت مجددی شود تا کارها بهتر صورت بگیرد.

در این جلسه خانم ها افسر اسدی، روشنک عجمیان، شهره سلطانی، آرام جعفری، زهرا سعیدی، شهناز شهبازی، فقیه سلطانی، نگین صدق گویا، مریم خدا رحمی، ساناز سماواتی، زهره حمیدی، معصومه کریمی، لیلا برخورداری، مژگان غلامی، مرجان سپهری، شراره رخام و شیرین بینا حضور داشتند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها