معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه:

اروپایی‌ها برای موفقیت برجام باید گام‌های بیشتری بردارند

رئیس ستاد پیگیری برجام گفت: درمورد برجام، در مجموع روند رو به پیشرفتی داریم، البته موانعی هم هست که در حال برطرف کردن آن هستیم.
کد خبر: ۹۰۱۱۴۴
عراقچی :در حال برطرف کردن موانع برجام هستیم

به گزارش جام جم آنلاین ؛ عباس عراقچی مهمان جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بود.

این جلسه که به ریاست علاءالدین بروجردی و با حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و برخی دیگر از نمایندگان برگزار شد، به بررسی گزارش اجرای سه ماهه برجام اختصاص داشت.

پس از پایان جلسه سیدعباس عراقچی به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: وزارت امور خارجه موظف است هر سه ماه گزارش اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند.

وی افزود: با توجه به اینکه برجام در روز 26 دی 94 اجرایی شد روز 26 فروردین 95 موعد سه ماهه می شد و ما رأس موعد مقرر گزارش کتبی را به کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ارائه کردیم.

عراقچی ادامه داد: با توجه به فرصتی که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تنظیم کرده بود من امروز آمدم و همان گزارش را به صورت شفاهی و با توضیحات بیشتری ارائه کردم و همچنین به سوالات نمایندگان پاسخ دادم که الحمدلله جلسه خوبی بود.

وی افزود: عمده سوال مطرح شده در این جلسه در مورد ابعاد مختلف اجرایی شدن برجام بود و عمده نگرانی نمایندگان مربوط به رفع تحریم ها و مباحث بانکی است.

رئیس ستاد پیگیری برجام گفت: در مورد پیشرفت های صورت گرفته، موانع موجود و چگونگی برطرف کردن موانع توضیحاتی ارائه کردم.

عراقچی افزود: در مجموع روند رو به پیشرفتی داریم البته موانعی وجود دارد که در حال برطرف کردن آن هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد سرقت 2 میلیارد دلاری اموال ایران به دست آمریکا هم بحث شد؟ گفت: درباره همه چیز بحث و توضیحات بسیار خوبی هم ارائه شد.

پیشتر گزارش وزارت امور خارجه در مورد روند اجرای سه ماهه برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها