ربیعی: نیروی کار جدید تربیت می‌کنیم

برنامه ویژه برای بیمه کارگران

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در بحث تربیت نیروی کار جدید و بیمه کارگران برنامه های ویژه ای در دستور کار قرار داده ایم.
کد خبر: ۹۰۰۶۲۴

برنامه ویژه برای بیمه کارگران

به گزارش جام جم آنلاین ، علی ربیعی امروز در مراسم گرامیداشت روز کارگر و تقدیر از کارگران و واحدهای نمونه کارگری که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه در دولت یازدهم وزارتخانه‌ای داریم که کارگر و کارآفرین در کنار هم قرار گرفته‌اند، افزود: این مسئله را شاید در کمتر دولتی شاهد بوده‌ایم. کارگران وفادار به انقلاب، امام، رهبری و دولت شما هستند و در کنار دولت شما تا زمان حصول دستاوردهای مهم پی‌ریزی شده باقی خواهند ماند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه اشتغال، معیشت و وضعیت تولید باید بهتر شود، خاطرنشان کرد: ما علاوه بر حمایت از نیروی کار و کارگر ازکارآفرینان، همان‌ها که از راه تلاش و کار فعالیت می‌کنند، نه آنهایی که از راه پول موقعیت کسب کرده‌اند، حمایت می‌کنیم.

ربیعی به طرح تحول سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: مبارزه با فقر و بهبود ساماندهی اشتغال، سلامت کارگران و... از جمله‌ برنامه‌های ماست. صندوق تامین اجتماعی اکنون در خدمت بازنشستگان و کارگران است و امیدواریم که توسعه بیشتری یابد. با طرح سلامت فراگیر ۱۰ میلیون کارگر حاشیه‌ای را بیمه کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بیمه حاشیه‌ نشینان برای این قشر و زندگی‌شان کمک بزرگی بود، ضمن اینکه ما به دستور رئیس جمهور سال به سال فاصله معیشت کارگران را کم خواهیم کرد.

ربیعی با بیان اینکه کار شایسته شعار اصلی ماست، اظهار داشت: تامین اجتماعی و صندوق در خدمت بازنشستگی را نیز سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به مسائل کارگری و سختی زندگی این قشر و بازنشستگی واقف هستیم، گفت: امروز مهمترین راهبرد دولت تدبیر و امید رشد بنیادین اقتصاد و فراگیرکردن اشتغال برای مردم است. در تلاش هستیم تا سهم نیروی کار را در قیمت تمام شده، افزایش داده و برای کارآفرینان نیز قیمت را کاهش دهیم.

وی گفت: اگرچه هنوز با زندگی شایسته کارگری فاصله داریم اما در تلاش برای جبران تورم، رفع مشکلات اشتغال و معیشت کارگران هستیم هرچند راه درازی در پیش است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: در طول ۲ سال گذشته با دستور رئیس جمهور، ۱۰ میلیون کارگر حاشیه نشین و رسمی کشور بیمه شدند که اقدامی ارزشمند برای مبارزه با فقر محسوب می شود.

وی افزود: یکی از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت از بنگاه های کوچک کارآفرینی برای ادامه کار و تولید است. در بحث تربیت نیروی کار جدید و بیمه کارگران برنامه های ویژه ای در دستور کار قرار داده ایم.

ربیعی، مبارزه با فقر، بهبود وضعیت کودکان کار و ساماندهی و تقویت حس مسئولیت اجتماعی را از برنامه های وزارت تعاون عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه در شورای اشتغال تصمیم‌های خوبی در سال جاری اتخاذ شده است، گفت: اشتغال فراگیر، اشتغالی است که مبارزه با فقر را به دنبال دارد که مد نظر قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: امروز ساختار جمعیتی و نیازهای کشور تغییر یافته و راهبرد دولت یازدهم در رشد بنیادین اقتصاد و فراگیر شدن اشتغال زایی است که امروز پاسخگو است.

ربیعی گفت: به دنبال آن هستیم تا تامین اجتماعی را از حالت صندوق خارج کنیم و این صندوق باید محلی برای امنیت بازنشستگان و کارگران باشد. علاوه بر سیاست‌های رفاهی در کنار اشتغال و کمک به تولید در عرصه فرهنگی و اخلاق نیز اقداماتی در مراکز کافرمایی و کارگری صورت گرفته است.
منبع: مهر

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رحیمی
-
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
۰
۰
من كارگر هستم و امسال 30 سال است كه سابقه كار دارم ولی با حقوق 1250000 تومان كه متاسفانه قانون ماده 10 نوسازی صنایع را هم از ما گرفتید.

نیازمندی ها