از چند ماه پیش تاکنون شاهد انتشار اخباری در مورد سرفیس فون هستیم که به نظر می‌رسد نسل بعدی پرچمداران مایکروسافت را شامل خواهد شد. آخرین اطلاعات فاش شده که برگرفته از اخبار منتشر شده از سوی ردموندی‌ها است، نشان از این‌ دارد که سرفیس فون یک گوشی هوشمند بسیار قدرتمند با بهره‌گیری از آخرین ماژول‌های سخت‌افزاری موجود در بازار خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۸۷۱۳
گوشی جدید مایکروسافت چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش جام جم کلیک ‌، بسیاری از شایعات و اخبار منتشر شده در ماه‌های اخیر نشان از این دارد که مایکروسافت نسل بعدی گوشی‌هوشمند خود را با نام سرفیس فون روانه‌ی بازار خواهد کرد. براساس آخرین اطلاعات فاش شده که برگرفته از وب‌سایت خود مایکروسافت است، به نظر می‌رسد این گوشی هوشمند از آخرین ماژول‌های سخت‌افزاری قدرتمند موجود در بازار بهره خواهد برد.

اطلاعات موجود در صفحه‌ی Minimum Hardware Requirement ویندوز ۱۰ که همان صفحه‌ی مربوط به حداقل مشخصات سخت‌افزاری برای استفاده از ویندوز ۱۰ است، لیست تراشه‌هایی را در خود جای داده که ویندوز ۱۰ از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. هفته‌ی گذشته تراشه‌ای با نام MSM8998 در این لیست قرار گرفت که نشان از پشتیبانی از این تراشه توسط ویندوز ۱۰ داشت. بسیاری بر این باورند که تراشه‌ی مورد نظر، نسل بعدی تراشه‌ی پرچمدار کمپانی کوالکام است که با نام اسنپدراگون ۸۳۰ روانه‌ی بازار خواهد شد.

کارشناسان ویژگی‌های بسیار جالبی را به اسنپدراگون ۸۳۰ نسبت می‌دهند که از جمله‌ی آن می‌توان به پشتیبانی از حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی اشاره کرد. ضمنا بسیاری بر این باورند که این تراشه‌ی مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری سامسونگ توسعه خواهد یافت. به نظر می‌رسد در صورت تحقق این شرایط، مایکروسافت در حال توسعه‌ی یک گوشی هوشمند است که از حافظه‌های رم با ظرفیت بالا، پردازنده‌ی بسیار قدرتمند و پردازنده‌ی گرافیکی بسیار توانمند برخوردار است.

برخی از تحلیل‌گران، سرفیس فون را شبیه به یک خودروی سوپراسپورت معرفی می‌کنند. براساس اطلاعات ارائه شده، مایکروسافت در نظر ندارد تا با عرضه‌ی این گوشی در تعداد بالا، سهم ویندوز ۱۰ را در بازار گوشی‌های هوشمند افزایش دهد، بلکه ردموندی‌ها در پی آن هستند تا با عرضه‌ی یک گوشی هوشمند رده بالا و قدرتمند، توانایی‌های ویندوز ۱۰ را به نمایش بگذارند.

با توجه به ویژگی‌های محصولات سری سرفیس، به نظر می‌رسد سرفیس فون نیز در نظر دارد تا به عنوان یکی از بهترین‌های بازار، جایگاهی را برای خود دست و پا کند. مایکروسافت موفقیت‌های بسیاری را با عرضه‌ی محصولات سرفیس کسب کرده و موفق شده تا نظر بسیاری را به سوی محصولات این سری جلب کند. برای مثال سرفیس ۳ برای رقابت با تبلت‌های اندروید و آیپد روانه‌ی بازار شده است. همچنین می‌توان به سرفیس پرو ۴ نیز اشاره کرد که برای رقابت با آیپد پرو و تبلت‌های رده بالای اندرویدی روانه‌ی بازار شد، هرچند سرفیس پرو ۴ رقبایی مبتنی بر ویندوز ۱۰ را نیز دارد که توسط سایر کمپانی‌ها به بازار عرضه شده است، اما به جرات می‌توان جایگاه سرفیس پرو ۴ را جدا از سایر محصولات هم خانواده در نظر داشت. مایکروسافت در سال ۲۰۱۵، سرفیس بوک را نیز روانه‌ی بازار کرد که هدف از آن رقابت با مک بوک پرو‌های اپل و محصولات مشابه این محصول است. برای نمایش قدرت هر چه بیشتر سرفیس بوک، باید در انتظار معرفی نسل بعدی آن باشیم که به طور حتم در آن قدرت، ظرافت و تجربه مایکروسافت با هم ترکیب خواهند شد.

با توجه به سیاست‌های اخیر مایکروسافت، به نظر نمی‌رسد این کمپانی تمرکز زیادی روی سخت‌افزار معطوف کرده باشد، از این‌رو سرفیس فون را باید در کنار یک محصول برای تبلیغات، گوشی هوشمندی بدانیم که برای نمایش بهترین‌ها روانه‌ی بازار خواهد شد.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها