یک نماینده مجلس در خصوص مخالفت دولت با حذف یارانه ثروتمندان گفت: معاون وزیر کار نیز در نشستی گفت با کلیت موضوع حذف یارانه ها موافقیم اما چون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و ممکن است رقبا از این موضوع بهره برداری منفی کنند یا بخشی از جامعه در مورد حذف بخشی از یارانه بگیران نگران شوند!
کد خبر: ۸۹۸۳۲۹
یک مسئول دولتی گفت بخاطر در پیش بودن انتخابات یارانه ها را حذف نمی کنیم!

هادی حسینی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به مخالفت دولت با حذف 24 میلیون نفر از یارانه بگیران گفت: این موضوع مصوبه مجلس است و دولت باید آن را اجرا کند، اینکه کسی بگوید نمی توانم آن را اجرا کنم ملاک نیست.

وی با اشاره به اینکه دولت در کلیت موضوع حذف برخی از یارانه بگیران مخالفتی نداشته و ندارد تصریح کرد: در این زمینه حتی معاون وزیر کار نیز در نشست تقریبا خصوصی گفت با کلیت موضوع موافقیم اما در حال حاضر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و ممکن است رقبا از این موضوع بهره برداری منفی کنند یا بخشی از جامعه نگران شوند.

حسینی افزود: اظهار نظر معاون وزیر کار درست نیست و نمی توان قانونی را به دلیل تبعات منفی احتمالی آن بر انتخابات ریاست جمهوری اجرا نکرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با اشاره به موضوع عدم دسترسی دولت به بانک اطلاعایت قوی گفت: بنده در حوزه بانک اطلاعاتی کار کرده ام و اینگونه اظهارات دولتی ها را درست نمی دانم.اگر دولت بانک اطلاعاتی قوی ندارد باید به فکر ایجاد آن باشد،نمی توان گفت بانک نداریم، مگر می شود 70 میلیون نفر داشته باشیم اما اطلاعاتی در مورد وضعیت زندگی آنها نداشته باشیم و نتوانیم فقیر و غنی را تشخیص بدهیم؟ در این صورت دولتی که قدرت تشخیص این مسایل را ندارد چرا بودجه و برنامه توسعه می نویسد؟

وی افزود: زمانی که دولت بودجه و برنامه توسعه می نویسد نشان دهنده این است که در جریان اوضاع کشور قرار دارد.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس نهم ادامه داد: دولت راههای مختلفی برای پیدا کردن این دهک ها با ضریب خطای کمتری دارد و در این رابطه هر کمکی بخواهد مجلس آمادگی کمک دارد و دولت هم شایستگی کمک را داراست.

حسینی گفت: در قانون هدفمندی یارانه ها تبصره و بندی وجود دارد که در صورتی دولت و هر مسئولی این قانون را اجرا نکند یعنی پرداختی غیر قانونی داشته باشد در حکم دست اندازی در اموال بیت المال محسوب می شود و با عواملش برخورد خواهد شد و از نظر محاکم قضایی باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: اجرای مصوبه مجلس برای دولت کار سختی نیست و نباید محل چالشی برای دولت و مجلس شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم در ادامه در مورد پیش بینی خود از قیمت نهایی بنزین گفت: در حال حاضر قیمت فوب خلیج فارس حدود 1000 تومان است بنابراین اگر فوب خلیج فارس را قیمت پایه در نظر بگیریم ممکن است قیمت ها مانند اروپا و برخی کشورها شناور شود.

وی افزود: در مجموع می توان پیش بینی کرد که قیمت بنزین پایین تر از قیمت های فعلی نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها