کشتی گزینشی المپیک - مغولستان؛

امیر قاسمی منجزی صاحب مدال طلا شد

امیر قاسمی منجزی فرنگی کار وزن 130 کیلوگرم کشورمان صاحب مدال طلای رقابت های جهانی گزینشی المپیک 2016 برزیل در اولان باتور مغولستان شد.، و تیم ملی کشتی فرنگی ایران پنجمین سهمیه المپیک را کسب کرد.
کد خبر: ۸۹۷۷۰۸
امیر قاسمی منجزی صاحب مدال طلا شد

به گزارش جام جم ورزشی، در وزن 59 کیلوگرم حمید سوریان در دور نخست مقابل رومن آمویان کشتی گیر کهنه کار ارمنستانی و دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن با نتیجه 7 بر 4 پیروز شد.، وی در دور دوم با نتیجه 4 بر 9 مقابل آیو آنگلوف بلغارستانی دارنده مدال طلای جهان باخت.، و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل سئوک هاک کیم از کره جنوبی، نماینده وزن 59 کیلوگرم کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در دور اول دیل ریو از آرژانتین را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد.، وی دور دوم به مصاف بالینت لام کشتی گیر مطرح مجارستانی رفت و در پایان با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد.، قاسمی در دور سوم مقابل نومین جان عبداله یف از ازبکستان با ضربه فنی پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ، وی در این مرحله مقابل لوسب چوگوشویلی از بلاروس نفر پنجم المپیک لندن و دارنده مدال برنز اروپا با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد و علاوه بر حضور در دیدار فینال سهمیه حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب کرد.قاسمی در دیدار نهایی با حاضر نشدن کیو جیانگ منگ نفر سوم بازی های آسیایی و دارنده مدال نقره آسیا از چین مقابل وی به دلیل مصدومیت، صاحب مدال طلا شد.

نفرات اول تا سوم هر وزن در این رقابت ها سهمیه حضور مستقیم در المپیک 2016 برزیل را کسب کردند که اسامی آنها در رشته کشتی فرنگی به شرح زیر است:
59 کیلوگرم:1- سئوک هاک کیم(کره جنوبی) 2- آندره برگ(نروژ) 3- المرات تسمراداف(ازبکستان)
66 کیلوگرم:1- آیون پانیت(رومانی) 2- ترو ولی ماکی(فنلاند) 3- ادگار وینکاتیس(لیتوانی)
75 کیلوگرم:1- پیتر باسکی(مجارستان) 2- بین یانگ(چین) 3- آرسن جلفلکیان(ارمنستان)
85 کیلوگرم:1- جاوید حمزاتوف (بلاروس) 2- ماکسیم مانوکیان(ارمنستان) 3—کریستوفربرگ(سوئد)
98 کیلوگرم:1- الکساندر هارابوویک(بلاروس) 2- ری وازی نادریشویلی(گرجستان) 3- کارل اسچون(سوئد)
130 کیلوگرم:1- امیر قاسمی منجزی(ایران) 2- کیو جیانگ منگ(چین) 3- نومین جان عبداله یف(ازبکستان)

آخرین مرحله مسابقات گزینشی المپیک روزهای 17 تا 19 اردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.، و تیم ایران برای کسب یک سهمیه باقی مانده در وزن 59 کیلوگرم در این مسابقات شرکت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مسلم نظرابادی
-
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
۰
۰
با سلام و درود فراوان بر امیر قاسمی منجزی كه افتخاری هست برای مسجد سلیمان-خوزستان و ایران عزیزمان'و درود بر آقای مرادی . قاسمی دو مربی زحمتكش پایه قهرمان كشورمان_پیروز و جاودان بمانید

نیازمندی ها