گزارش جام‌جم از چند و چون خرید پتو

خواب آرام در گروی انتخاب درست

مدت‌هاست صدای نوستالژیک «آی لحاف دوزیه» در گوشمان طنین نینداخته و دیگر در خانه‌هایمان خبری از لحاف‌های پنبه نیست، اما این موضوع را که خواب و آرامش انسان باعث شده تا صنعتی در ابعاد بسیار گسترده در دنیای مدرن امروزی شکل گرفته باشد،‌ نباید فراموش کنیم؛ چون تغییر سبک زندگی بسیاری از ما و افزایش روند شهرنشینی باعث شده تا بیشتر خانواده‌ها برای تأمین کالای خواب خود به سمت محصولات صنعتی روی آورند و مایحتاج خود را در میان ویترین‌های پرنور فروشگاه‌ها جستجو کنند تا صدای حلاجی پنبه‌های قدیمی.
کد خبر: ۸۹۷۲۳۹
خواب آرام در گروی انتخاب درست

به همین دلیل، بخش بازار جام‌جم این‌بار سری به دنیای خرید کالای خواب بخصوص پتو زده تا شمایی که به دنبال یافتن جنس ایده‌آل خودتان هستید، بتوانید با استفاده از راهکارهای ارائه‌شده خریدی مطمئن داشته باشید. البته ممکن است با خودتان بگویید اکنون که هوا رو به گرمی رفته شاید نیازی به خرید پتو نداشته باشیم در حالی که نباید فراموش کنید بهترین زمان خرید این کالا با قیمتی ایده‌آل همین ایام است.

داخلی یا خارجی

با توجه به فرهنگی نانوشته در میان اغلب خریداران کشورمان، بحث خرید محصولات داخلی یا خارجی یکی از سوال‌های کلیدی و تعیین‌کننده در انتخاب آنهاست و گاهی اوقات کم اطلاعی خریداران از امتیازات محصولات ایرانی باعث شده تا انتخاب کالاهای خارجی، باعث تضعیف تولیدکنندگان کشورمان شود.

در این زمینه یعنی تولید پتو نیز کمبود اطلاعات دقیق و کافی خریداران از توان تولیدی ایران توانسته عاملی در انتخاب‌ غیراقتصادی آنها باشد چون در بسیاری موارد، تولیدات کشورهای خارجی دارای کیفیت و قیمت مناسب خرید آنها نیست و تنها برخی سیاست‌های فروش یا تبلیغات باعث شده تا سهم فروش تولیدات عموما قاچاق جایگاه بالاتری در سهم بازار فروش داخلی کشورمان داشته باشد.

ابعاد را در نظر داشته باشید

در این بخش از مراحل انتخاب کالا لازم است ابعاد پتوی مورد نیازمان را در نظر داشته باشیم. به این دلیل که اگر به ابعاد پتو توجه نکنیم، ممکن است از خرید خود امکان استفاده نداشته باشیم و از آنجا که فضای اغلب منازل امروز محدود شده،‌ مجبور به مراجعه مجدد به بازار برای تهیه پتوی مناسب خواهیم بود.

طول پتوی دو نفره بزرگسالان همگی 220 سانتی‌متر و ابعاد عرضشان بین 220 و 200 سانتی‌متر متفاوت است. این در حالی است که اگرچه در بخش بزرگسالان بازهم طول پتو همان 220 سانتی‌متر تعیین شده اما برای عرض این پتوهای یک‌نفره حداقل 150 و حداکثر 160 سانتی‌متر به عنوان استاندارد در نظر گرفته شده است. اگر به دنبال خرید پتو برای کودکان و نوجوانان هستید، این ابعاد تغییر عمده خواهد داشت به صورتی که برای پتوی کودک 110 سانتی‌متر طول و 80 سانتی‌متر عرض در نظر گرفته شده و برای نوجوانان 110 سانتی‌متر عرض و 140 سانتی‌متر طول مد نظر تولیدکنندگان است.

کاربرد را جدی بگیرید

اغلب خریدارانی که برای تهیه انواع پتو راهی بازار می‌شوند، تصمیم به تهیه کالای مورد نیازشان برای منزل و محل اقامتشان دارند،‌ اما هستند گروهی که برای مصارف دیگر راهی بازار شده‌اند و در میان انبوهی از کالاهای موجود، تصمیم به تهیه بهترین و اقتصادی‌ترین گزینه دارند. به همین دلیل،‌ لازم است کارآیی پتوها را خوب در نظر داشته باشید. به عنوان مثال،‌ برخی پتوها برای سفر طراحی و ساخته شده‌اند که به پتوهای مسافرتی مشهور هستند و گروهی دیگر، طبی هستند و امتیازات ویژه متفاوتی با آنچه در شرایط عادی به دنبالشان هستیم؛ دارند.

دنیای مجازی را جدی بگیرید

این روزها درگیری شغلی و همچنین ترافیک خیابان باعث شده است تا بسیاری از خریداران و افرادی که برای دریافت خدمات مشغول جستجوی بازار‌ها هستند، با استفاده از صفر و یک‌های مجازی به خواسته‌خود برسند و در فروشگاه‌های مجازی با صرفه‌جویی قابل توجه، خرید اقتصادی و مناسبی را تجربه کنند.

به همین دلیل، می‌توانید روی این امتیاز یعنی خرید از فروشگاه‌های مجازی حساب ویژه‌ای باز کرده، با فشار دادن یک کلید نیازتان را برطرف کنید، اما فراموش نکنید آن گروه از فروشگاه‌های مجازی را که برایتان امتیازات ویژه‌ای انتخاب کرده‌اند، به عنوان درگاهی قابل اعتماد انتخاب کنید، چون کالاهای این فروشگاه‌ها از نظر کیفیت تائید شده هستند و در صورت وجود هرگونه تفاوت با آنچه به شما گفته شده، می‌توانید کالای مورد نظر را بازپس بفرستید. این درحالی است که برخی از این فروشگاه‌ها در ایامی خاص تخفیف‌های قابل توجهی برای خریداران درنظر می‌گیرند؛ پس کمی حوصله کنید و در میان فروشگاه‌های مجازی معتبر، خوب جستجو کنید تا بهترین را انتخاب کنید.

انواع پتو

در نگاه اول شاید برای خرید پتو براین باور باشیم که کارآیی پتو باعث شده تا تنوع زیادی در این زمینه بجز طراحی، رنگ یا مواد اولیه تشکیل‌دهنده‌ آنها نباشد؛ درحالی که واقعیت امر با آنچه متصور هستیم کاملا متفاوت است و بد نیست درباره انواع و اقسام پتوها بیشتر بدانیم. با توجه به محصولاتی که در بازارهای فروش پتو وجود دارد، می‌توان انواع پتو را به ترتیب زیر تعریف کرد.

1ـ پتوهای دولایه

این نوع پتوها که می‌توان از آنها به عنوان بهترین گزینه روزهای سرد زمستانی یاد کرد؛ گزینه‌ای است که باید آن گروه از خریداران که تحمل سنگینی لحاف‌های سنتی را ندارند، بیشتر از دیگران مورد توجه قرار دهند؛ چون امتیاز دو لایه بودن این محصولات می‌تواند گرمایی قابل توجه ایجاد کند و خواب راحتی به ارمغان آورد.

2 ـ پتوهای ارگانیک

ممکن است با کلمه ارگانیک بیشتر درباره محصولات غذایی آشنایی داشته باشید اما این کلمه در کالای خواب هم جایگاه مهمی به خود اختصاص داده است چون بسیاری افراد که دارای حساسیت‌ پوستی یا تنفسی هستند،‌ لازم است از این نوع محصولات استفاده کنند. در این نوع محصولات هیچ‌گونه ماده شیمیایی به کار گرفته نشده و تمام مواد تشکیل‌دهنده، ازجمله الیاف از مواد طبیعی هستند.

3 ـ پتوهای پشمی

اگر ساکن مناطق سردسیر هستید و داشتن پتوی گرم و نرم را جستجو می‌کنید، این نوع پتوها برای شما بهترین گزینه است. پس لازم است هنگام مراجعه به فروشگاه‌های معتبر کالای خواب به این نوع پتوها توجه بیشتری داشته باشید ولی در این بخش، مواد اولیه پنبه یا الیاف مصنوعی می‌تواند گزینه‌های شما را محدودتر کند و اگر دنبال خرید پتو برای کودکان هستید، از الیاف پنبه‌ای استفاده کنید.

4 ـ پتوهای پشم‌شیشه‌ای

این پتوها می‌توانند بهترین انتخاب برای بچه‌ها و افراد دارای پوست حساس یا ناراحتی تنفسی باشند. معمولا در این نوع پتوها یک لایه سبک پشم‌ شیشه در میان پارچه نخی بزرگی دوخته می‌شود که همین امر امکان تماس مستقیم پوستی و تنفسی را با پشم‌شیشه به صفر می‌رساند. حالا اگر پارچه رویی پتو هم نخی و با رنگ روشن باشد، دیگر امکان هرگونه حساسیتی نسبت به پتو از بین می‌رود. پتوهای پشم‌ شیشه‌ای به رغم نازکی و سبکی‌شان گرمای خوبی دارند.

جدول قیمت برخی پتوهای موجود بازار

عماد عزتی‌‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها