عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در طرح عملیات بانکی بدون ربا جای حوزه علمیه خالی است پیشنهاد مسکوت ماندن طرح را عنوان کرد و پیشنهاد داد کارگروهی از علمای قم و حوزه علمیه تشکیل شود و از دیدگاه اسلامی طرح را بررسی کرده و اظهار نظر کنند.
کد خبر: ۸۹۷۲۳۵
درخواست یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه برای مسکوت ماندن طرح بانکداری بدون ربا

غلامعلی جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به اعلام وصول طرح عملیات بانکی بدون ربا و رسیدگی به آن بر اساس اصل 85 قانون اساسی گفت: این طرح مترصد آن است که مسئله نرخ سود و عملیات بانکی در قالب بدون ربا حل شود.

وی ادامه داد: بعد از گذشت 37 سال باید تکلیف عملیات بانکداری مشخص شود و علما،بزرگان،مجلس و...مشکل نظام بانکی کشور را حل کنند و عملیات بانکداری را متناسب با اسلامیت کشور تدوین کنند.

جعفرزاده اظهار داشت: متاسفانه در این طرح جای حوزه علمیه خالی است و توسط روحانیون و اساتید حوزه علمیه تنظیم نشده است که از این نظر جای اشکال دارد.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس نهم افزود: این طرح توسط کارشناسان خبره آشنا به مسایل اسلامی و بانکی تدوین شده است و نه اساتید حوزه علمیه؛بنابراین تقاضا می کنیم این طرح مسکوت بماند.

نماینده مردم رشت در مجلس پیشنهاد داد کارگروهی از علمای قم و حوزه علمیه تشکیل شود و از دیدگاه اسلامی طرح را بررسی کرده و اظهار نظر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها