منع اعزام ملی‌پوشان به مسابقات کسب سهمیه المپیک امارات باعث شد‌ بازیکنان با عنوان تیم‌های باشگاهی در این رقابت‌ها حاضر شوند. هرچند در نهایت این رقابت‌ها برای شناگران ایرانی هیچ سهمیه‌ای به همراه نداشت. سراغ محسن سمیع‌زاده، دبیر فدراسیون شنا رفتیم تا از چند و چون این رقابت‌ها و همچنین برنامه‌های آتی فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک ریو جویا شویم.
کد خبر: ۸۹۵۴۶۹
سمیع زاده‌: شانس‌ سهمیه‌ ریو داریم

ابتدا قرار نبود در این مسابقات شرکت کنید؟

بله ‌مناقشات سیاسی ‌ وجود داشت، ‌ اما با توجه به این که این رقابت‌ها مسابقات کسب سهمیه است، تدبیر جدیدی اندیشیدیم و بازیکنان ‌اعزام می‌شوند. ‌ براین اساس تیم‌ موج‌های آبی مشهد و هیات شنای استان تهران‌ نماینده‌های ایران هستند.

مهدی انصاری خیلی به رکورد المپیک نزدیک شده بود؟

دقیقا همین‌طور است. مهدی از جمله اصلی‌ترین شانس‌های ما برای کسب سهمیه است. در این رقابت‌ها هم توانست دو بار رکورد ایران خود را بشکند و زمان کمی تا کسب سهمیه فاصله داشت، ولی متاسفانه در نهایت موفق نشد.

قبل از سال جدید گفته بودید‌ برنامه‌ای هم برای حضور در مسابقات مجارستان دارید که آن هم رقابت‌های کوالیفیکیشن محسوب می‌شود.

بله، ما رایزنی‌هایی با مجارستان داشتیم. موضوع را هم در شورای برون مرزی مطرح کرده‌ایم اما چون دعوتنامه‌ای نداشتیم، هنوز موضوع در جلسه‌های شورا طرح نشده است.

یعنی به مسابقات مجارستان نمی‌روید؟

هنوز مشخص نیست، اما اگر مجارستان منتفی شود، مسابقه دیگری را جایگزینش می‌کنیم. به هر حال، این بچه‌ها باید در رقابت‌های کسب سهمیه حضور داشته باشند تا مجبور نشویم فقط از سهمیه وایلد کارت استفاده کنیم.

تا زمانی که برنامه مجارستان مشخص شود، شناگران برنامه تمرینی نخواهند داشت؟

قرار است‌ رضوانی رئیس فدراسیون جلسه‌ای با بازیکنان و کادر فنی داشته باشد. در آن جلسه تصمیمات نهایی گرفته خواهد شد. تا زمانی که مسابقه خارجی قطعی نشود، بازیکنان در ایران و در اردو تمرین می‌کنند.

البته سهمیه گرفتن در رشته‌ای مثل شنا که فاصله تیم‌ها و شناگران بسیار نزدیک است، با رشته‌های دیگر تفاوت زیادی دارد.

دقیقا همین‌طور است، بویژه برای فدراسیون ما که بیش از سه رشته دارد ولی بودجه‌ای مثل سایر رشته‌ها به آن تعلق می‌گیرد. البته ما نباید درباره این مسائل مانور دهیم، چرا که این مشکلات برای تمام رشته‌ها با شکل‌های متفاوت وجود دارد، ولی آنچه بیش از هر چیز به رشته و فدراسیون ما فشار می‌آورد، واگذاری استخرهاست. با وجود این که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خیلی تلاش می‌کنند، بازهم استخرها به خاطر درآمدزایی بالایی که دارند، واگذار می‌شوند. همین چند روز گذشته یکی از استخرهای بسیار باکیفیت در فارس واگذار شد. شما خوب می‌دانید ، شناگرانی مثل آرشام میرزایی که یکی از با استعدادترین و آینده‌دار‌ترین شناگران ایران است، از شاگردان خود من است. به خاطر نداشتن استخر و نداشتن سئانس‌های مناسب، این شناگر خیلی اوقات ساعت 11 تا 12 شب در کرج تمرین می‌کند. این موضوع به فدراسیون ما فشار می‌آورد.

داستان تجهیزاتی که در گمرک گیر کرده بود، بالاخره به نتیجه رسید؟

بله، خوشبختانه دقیقا شب عید تجهیزات به دست ما رسید.

کمیته ملی المپیک مسئولیت ترخیص این تجهیزات را به عهده داشت؟

بله، از ابتدا نامه ترخیص به نام کمیته زده شده بود. برای همین هیچ ارگان دیگری نمی‌توانست تجهیزات را ترخیص کند.

حالا این عیدی‌های خوب استفاده شد؟

واقعا برای ما عیدی بود. حدود شش لاین در استخر نصب شد . 16 لاین دیگر هم قرار است در آزادی بزودی نصب شود.

با توجه به دیرکردی که در ترخیص این اجناس به وجود آمد، جریمه‌ای پرداخت نکردید؟

به خاطر این که تجهیزات در انبار گمرک نگهداری می‌شد، جریمه انبار روی بار اضافه شد، اما مسئولیت پرداختش با ما نبود. به طور کلی فدراسیون در این موضوع هیچ مسئولیتی نداشت و فقط باید اجناس را تحویل می‌گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها