رئیس جمهور ترکیه بالاترین نشان افتخار این کشور را به پادشاه عربستان اعطا کرد.
کد خبر: ۸۹۵۰۸۵
اردوغان به شاه سعودی نشان افتخار داد

به گزارش جام جم آنلاین،رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز سه شنبه، «نشان شایستگی جمهوری ترکیه»، بالاترین نشان افتخار این کشور را به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان داد.

ملک سلمان برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی به ترکیه رفته و با اردوغان در آنکارا دیدار و گفتگو کرده است.

این نشست قرار است روزهای پنج شنبه و جمعه با حضور سران کشورهای اسلامی از جمله حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برگزار شود تا به چالش‌های کشورهای اسلامی بپردازد.

اردوغان طی سخنرانی در مراسم رسمی اعطای نشان افتخار به پادشاه عربستان در کاخ ریاست جمهوری ترکیه گفت: «ملک سلمان از همکاری میان آنکارا و ریاض حمایت و در جهت صلح در منطقه و جهان تلاش می‌کند.»

عربستان سعودی و ترکیه هر دو از حامیان اصلی نیروهای مخالف دولت سوریه هستند و همچنین همکاری نظامی نزدیکی با یکدیگر دارند.

یک یگان از ترکیه همچنین در رزمایش نظامی عربستان که سال گذشته برگزار شد حضور داشت. عربستان هواپیماهای نظامی خود را در پایگاه ترکیه در راستای ائئلاف موسوم به ضد داعش مستقر کرده است. انتظار می رود طی حضور سلمان در ترکیه محور گفتگوها سوریه و دیگر مسائل منطقه ای باشد.

پادشاه عربستان روز دوشنبه از مصر به ترکیه سفر کرد و مورد استقبال گرم اردوغان و سایر مقامات عالیرتبه دولت ترکیه قرار گرفت.

ملک سلمان قرار است در سفر 5 روزه خود به ترکیه در چند نشست مشترک با ترکیه شرکت کند و انتظار می‌رود توافقنامه‌های تجاری میان دو کشور امضا شود.

منبع:پرس تی وی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها