پس از هیاهو و جنجال آفرینی غربی ها

روسیه: ایران با آزمایش موشکی چیزی را نقض نکرده است

در دنیای امروز، همه دولت‌ها سیاست‌های خود را در حوزه‌های مختلف بر اساس منافع ملی، تنظیم می‌کنند که از مهم‌ترین این حوزه‌ها می‌توان به حوزه دفاعی اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۴۲۶۹
توجه ویژه به برنامه موشکی؛ پیامی به آمریکا

برای همه کشورها، ملت‌ها و دولت‌ها، امنیت ملی از اولویت بسیار بسیار بالایی برخوردار است، زیرا اگر کشوری از امنیت برخوردار نبوده و بی‌ثبات باشد نه تنها مردمش در رفاه و آرامش نخواهند بود بلکه آن کشور هرگز طعم توسعه و پیشرفت را نخواهد چشید، امکان سرمایه‌گذاری در این کشور وجود ندارد و استقلال چنین کشوری نیز همواره در معرض خطر است و طبیعتا آینده خوبی را نمی‌توان برای چنین کشوری متصور بود.

بر همین اساس دولت‌ها تامین امنیت ملی را به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار می‌دهند و در این میان کشورهایی که دشمنانی دارند و مرتبا از سوی این دشمنان مورد تهدید قرار می‌گیرند بیش از سایرین باید به چنین مقوله‌ای توجه داشته باشند.

جمهوری اسلامی ایران کشوری است که در سال‌های گذشته همواره با تهدید دشمنان مواجه بوده و از ابتدای انقلاب تاکنون به دلیل اصول و آرمان‌های انقلاب، کشورهای سلطه‌گر و در راس آنها آمریکا به عنوان دشمن با ایران مقابله کرده و سعی کرده‌اند اراده و خواست خودشان را در حوزه‌های مختلف به ملت ایران تحمیل کنند و جنگ هشت ساله‌ای هم که در دهه اول حیات نظام اسلامی ایران به آن تحمیل شد در همین راستا بود.

واقعیت این است که اگر بعد از جنگ تا به امروز کشور ما مورد تهاجم نظامی دیگری قرار نگرفته دلیلش این است که مسئولان و دولتمردان و مخصوصا مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل قوا، بنا را بر این گذاشته‌اند که ایران باید در برابر دشمنان اصلی‌اش یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی، قدرت دفاع داشته باشد و با کار و تلاش و مجاهدت و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گوناگون صنایع دفاعی، جمهوری اسلامی ایران به مرز برخورداری از قدرت بازدارندگی رسیده است. به همین دلیل است که طی این سال‌ها اگرچه دشمنان مرتبا ما را به اقدام نظامی تهدید می‌کردند، اما موفق به عملی کردن تهدیداتشان نشدند.

در شرایط فعلی نیز شاهدیم که همچنان تهدیدات دشمنان ادامه دارد و اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و نیز دولت‌های مرتجع منطقه، تلاش می‌کنند با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند.

همین مساله کفایت می‌کند که همچنان تامین امنیت ملی در صدر توجهات باشد و تقویت بنیه دفاعی به عنوان یک اولویت، مورد توجه تمام مسئولان و سیاستگذاران قرار گیرد.

یکی از راه‌های تقویت بنیه دفاعی در بودجه سالیانه، توجه به اعتبارات بخش دفاع است و هم دولت محترم و هم مجلس محترم شورای اسلامی باید به این موضوع توجه خاص داشته باشند.

بخش دفاعی بخشی نیست که مورد غفلت واقع شود خصوصا این‌که دشمنان ما با صراحت جمهوری اسلامی ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کنند.

هدف آنها نیز از تهدیدها این است که در نهایت جمهوری اسلامی ایران را به عقب نشینی از اصول و مبانی خود وادار کنند.

ما در موضوع هسته‌ای شاهد بودیم که هدف اصلی غرب و آمریکا جلوگیری از پیشرفت ایران در علوم هسته‌ای بود و تمایلی نداشتند کشور ما در هیچ شرایطی به چرخه سوخت دسترسی یابد.

آنها به بهانه احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به دنبال جلوگیری از پیشرفت ایران بودند و بر همین مبنا تحریم‌هایی را وضع کردند و در کنار تحریم نیز کشورمان را به اقدام نظامی تهدید می‌کردند اما چون از عملی کردن تهدیدهای نظامی ناتوان بودند و تحریم‌ها نیز کارساز واقع نشد به ناچار مجبور به عقب‌نشینی از خواست‌های اولیه شدند و با پذیرش غنی‌ سازی در ایران، برجام اتفاق افتاد و داد و ستد در این حوزه صورت گرفت و این در حالی است که اگر ما قدرت دفاعی نداشتیم هرگز آمریکا حاضر به پذیرش حق غنی‌ سازی ایران نبود.

امروز آنها با چنین تصوری که ایران در بحث هسته‌ای پای میز مذاکره به توافق با غرب رسید امیدوار هستند با افزایش فشارها بتوانند روی آن چیزی که عامل قوت ما در موضوع هسته‌ای بود تاثیر بگذارند و محدودیت‌هایی را در سایر حوزه‌ها که برجسته‌ترین آنها بحث موشکی است ایجاد کنند.

آنها تصور می‌کنند اگر بتوانند توانمندی‌های نظامی و قدرت موشکی ایران را تحت کنترل درآورند و محدودیت‌هایی را برای برنامه دفاعی کشورمان ایجاد کنند خواهند توانست در حوزه‌های گوناگون اراده و خواست خودشان را بر ملت ایران تحمیل کنند.

در چنین فضایی بهترین راه مقابله با فشارهای آمریکا این است که مشخصا امسال دولت و مجلس در بحث اعتبارات دفاعی، توجه متفاوت از سال‌های قبل داشته باشند و در حوزه توانمندی‌های موشکی و پیشبرد پروژه‌های موشکی، توجه ویژه‌ای مبذول شود.

این بهترین پیام برای دشمنانی خواهد بود که تلاش می‌کنند به نوعی محدودیت‌هایی را علیه برنامه‌های دفاعی کشورمان به‌وجود بیاورند.

نمایندگان مجلس و دولتمردان باید توجه کنند که هرچه سرمایه‌گذاری در بخش دفاع، بیشتر شود به امنیت کشور کمک می‌کند.

ضمنا این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که سرمایه‌گذاری در این بخش به معنی جایگزین کردن جنگ به جای مذاکره نیست بلکه تقویت بنیه دفاعی، پشتوانه خوبی برای دیپلماسی کشور است و کشوری که از نظر دفاعی قوی باشد در عرصه دیپلماسی و پای میز مذاکره هم می‌تواند به خوبی از حقوق ملت خود دفاع کند.

دکتر یدالله جوانی - مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها