خویشاوندی خانواده داویدوف در منطقه کوزباس روسیه با «ژوزف استالین» مسجل شد که نشان می دهد «یوری داویدوف» نوه رهبر سابق شوروی از فرزند نامشروع وی است.
کد خبر: ۸۹۳۹۱۳
کشف هویت نوه استالین از فرزند نامشروع

به گزارش جام جم انلاین و به نقل از ایرنا, خبرگزاری اسپوتنیک با اعلام این خبر افزود: آزمایش ژنتیک ثابت کرد که یوری داویدوف ساکن شهر نووکوزنتسک در سیبری واقعا نوه استالین است.
بنا به این گزارش، بررسی قضیه اخلاف سیبریایی استالین از زمان پیدا شدن اسناد جالب و حیرت انگیزی در آرشیو ها آغاز شد و سپس یوری داویدوف مهندس معدن ناشناس ساکن شهر نووکوزنتسک برای نخستین بار راز خانوادگی خود را در گفت وگو با خبرنگاران افشا کرد.
وی از روابط پنهان مانده «لیدیا پرپریگینا» مادر بزرگش و استالین پرده برداشت و حتی بسیاری از تاریخدانان تلاش کردند، یوری داویدوف را به دروغگویی متهم کنند و مدت طولانی هم هیچ سندی حاکی از درستی ادعای وی پیدا نشد.
اوایل سال 2016 آندره بوگومولوف تاریخدان و روزنامه نگار نشریه روسی «ساورشنوسکرتنو» اسنادی حاکی از وجود آلکساندر داویدوف پسر نامشروع استالین و روابط لیدیا پرپریگینا مادر بزرگ یوری داویدوف و رهبر اسبق شوروی در آرشیوها پیدا کرد.
اسپوتنیک افزوده است: اکنون معلوم شده است که استالین سال 1914 زمان تبعید به روستای کوریکا در استان کراسنایارسک فعلی (توروخانسک سابق) روسیه، دلباخته دختر 14 ساله ای به نام لیدیا شد که حاصل آنا دو پسر بود که فرزند نخست اندکی پس از تولد فوت کرد، ولی پسردوم به نام آلکساندر پس از بازگشت استالین از تبعید به دنیا آمد که هیچگاه پدرش را ندید و مادرش هم بعدها ازدواج کرد.
هر چند استالین سال 1946 و هنگامی که 67 ساله بود تلاش کرد آلکساندر پسرش را پیدا کند، اما نتوانست چون نام فامیل ناپدریش را برخود داشت.
نوه شناسایی شده استالین که از طریق پدر و مادرش از این راز خانوادگی با خبر شده گفته است: سال 1971 هنگام پایان تحصیل دانشگاه بودم، پدر و مادرم به این نتیجه رسیدند که می توانند این راز را به من بگویند. البته استالین برای من آدم بیگانه ای است… کیش شخصیت وی، تاریخ من نیست، اما همواره می خواستم تندیس کوچک استالین را در بازار عتیقه فروشی و اشیای دست دوم بخرم، هر چند که تندیس لنین و برژنف در بازار بود اما از استالین را هیچگاه پیدا نکردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها