رییس جمهور در مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای:

برجام فرصتی بزرگ برای تحقق سریعتر اقتصاد مقاومتی است

روز ملی فناوری هسته‌ای درحالی بار دیگر در کشورمان جشن گرفته می‌شود که با وجود اجرای توافق هسته‌ای وین و پذیرش برخی محدودیت‌های داوطلبانه در این صنعت، ایران بار دیگر از دستاوردهای خود در این حوزه علمی رونمایی می‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۵۱۸
روزی برای یادآوری مقاومت هسته‌ای

رونمایی از این دستاوردها نشان می‌دهد با وجود همه محدودیت‌های تحمیل شده که کشورمان به‌دلیل ملاحظات دیپلماتیک و در جریان مذاکراتی فشرده و طولانی‌مدت به آنها تن داد، صنعت هسته‌ای ایران همچنان پویایی خود را حفظ کرده و همین توسعه علمی، کابوس مقامات آمریکایی به‌شمار می‌رود.

واقعیت این است که ریشه فشارهای وارده به‌ایران از سوی برخی کشورهای غربی، هراس از تبدیل جمهوری اسلامی به الگویی برای کشورهای غیرمتعهد است.

کشوری مستقل از هژمونی غربی و در عین حال توسعه یافته که نه فقط در حوزه‌های علمی به توسعه رسیده بلکه در زمینه اقتدار نظامی و امنیت معیشتی نیز به جایگاه شایسته دست یافته است.

هرچند آمریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن تلاش می‌کنند تا از طریق فشار سیاسی و تبلیغاتی و همزمان پیشبرد مذاکره در سطوح مختلف، مولفه‌های قدرت ایران را تضعیف کنند، اما نمایش اقتدار دفاعی ایران که در رزمایش اخیر موشکی سپاه پاسداران بروز یافته و نیز رونمایی از دستاوردهای تازه هسته‌ای همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای نشان می‌دهد که تلاش برای به حاشیه بردن ایران چه در حوزه معادلات منطقه‌ای و چه در زمینه گفتمان‌سازی جهانی تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

در صورتی که دستگاه‌های حاکمیتی، امسال به شعار سال که مبتنی بر عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی است، جامه عمل بپوشانند، می‌توان گفت که ایران نه فقط با کمک توانمندی دفاعی می‌تواند قدرت دیپلماتیک خود را افزایش دهد بلکه با تکیه بر قدرت علمی و اقتصادی، سهم بیشتری در اقتصاد جهانی خواهد داشت و به این ترتیب تاکتیک‌های همیشگی دشمنان انقلاب اسلامی مبتنی بر فشار بر کشورمان کارآمدی خود را از دست خواهد داد.

بنابراین، روز ملی فناوری هسته‌ای که یادآور حماسه‌سازی شهدای هسته‌ای و نمادی از مقاومت دانشمندان ایرانی در دفاع از کیان علمی کشورمان در یکی از استراتژیک‌ترین حوزه‌های علمی و اقتصادی است، می‌تواند در یک نگاه استراتژیک، تبدیل به روزی برای نمایش قدرت ایران براساس راهبرد خوداتکایی شده و این هدف محقق نخواهد شد، مگر اصل مقاومت در تمام حوزه‌ها مورد توجه قرار گرفته و به‌جای وابستگی به وعده‌های خارجی، مقاومت هسته‌ای، مقدمه‌ای برای مقاومت علمی و اقتصادی شود.

مصطفی انتظاری هروی - دبیر گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها