پرونده قتل مرد ایرانی که در مرز پاکستان قربانی کمین سارقان شده بود، برای رسیدگی در اختیار بازپرس جنایی تهران قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۳۵۱۱
قتل راننده ایرانی در نقطه صفر مرزی

به گزارش جام‌جم ، 20 خرداد سال گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان سراوان در شرق کشور از زخمی شدن برادر جوانش به نام نوید با شلیک گلوله خبر داد.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و آغاز تحقیقات پلیس جنایی مشخص شد او سوار خودروی تویوتای خود از پاکستان در حال بازگشت به ایران بوده که در نوارمرزی پاکستان هدف شلیک افرادی قرار گرفته و زخمی شده است.

جست‌وجو در این باره ادامه داشت تا این‌که چهار روز بعد از این حادثه، مرد زخمی در بیمارستان رازی شهرستان سراوان تسلیم مرگ شد.

با گزارش مرگ این مرد به بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سراوان، تحقیقات پلیس برای دستگیری قاتل یا قاتلان آغاز شد تا این که چند روز بعد یکی از اقوام مقتول با حضور در پلیس آگاهی اطلاعات جدیدی را در اختیار پلیس قرار داد و گفت: مرد جوان با خودرویش در حال بازگشت از پاکستان بود که در مسیر مرزی این کشور از کمین افراد محلی عبور کرد و دچار مشکل نشد، اما زمانی که می‌خواست از کمین دومین گروه دور شود، افراد مسلح به خودروی او شلیک کردند. آنها قصد سرقت داشتند، اما وقتی متوجه شدند ما پولی نداریم، رهایمان کردند.

همین سرنخ کافی بود که ماموران احتمال دهند مرد جوان توسط افرادی در مرز پاکستان به قتل رسیده است. تلاش برای دستگیری آنها ادامه داشت، اما ماموران موفق به دستگیری قاتلان فراری نشدند.

در این مرحله با توجه به این‌که مقتول در خاک پاکستان توسط افرادی ناشناس در نزدیکی مرز ایران به قتل رسیده بود، بازپرس پرونده براساس ماده 316 قانون آیین دادرسی کیفری، پرونده را با عدم صلاحیت رسیدگی به دادسرای صلاحیت دار در تهران که دادسرای امور جنایی بود ارسال کرد و روز چهارشنبه رسیدگی به این پرونده در دستورکار سعید احمدبیگی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت.

با دستور قضایی بازپرس پرونده، تحقیقات پلیس جنایی تهران برای رازگشایی از این جنایت و دستگیری عاملان این قتل آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها