جام‌جم از فضای پیشرفت برای شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری پردیس گزارش می‌دهد

سیلیکون‌ولی ایرانی

تا چند سال پیش اهالی سیلیکون ولی، مایکروسافت را با توجه به شرایط جدید حاکم بر حوزه فناوری اطلاعات و جولان شرکت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی نوظهور، محکوم به شکست می‌دانستند. اما ساتیا نادلا مدیرعامل جدید این شرکت در دو سال گذشته با تلاش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گسترده خود نادرستی این تصور را ثابت کرده است. مایکروسافت با ریاست مدیر عامل هندی خود می‌کوشد در بازارهای بیشتری فعالیت کند.
کد خبر: ۸۹۲۸۴۲
مدیر عامل مایکروسافت: با ایران همکاری می کنیم

به گزارش جام جم کلیک ، هرچند هنوز هم افرادی هستند که شرکت‌های اینترنتی جدیدتری چون گوگل، فیس‌بوک و آمازون را بازیگران اصلی حوزه فناوری اطلاعات در جهان می‌دانند، مایکروسافت دست‌کم از نظر ضریب نفوذ تقریبا از تمامی رقبای بین‌المللی خود جلوتر است.

ویندوز سال ها است که محبوبترین سیستم عامل رایانه‌ها به شمار می‌رود و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از طریق تولید و فروش‌ نرم‌افزارهای مبتنی بر ویندوز امرار معاش می‌کنند. همین مسئله باعث شده است که روز به روز بر تعداد هواداران و مشتریان بالقوه مایکروسافت افزوده شود.

ساتیا نادلا به‌ تازگی در مصاحبه‌ای با بیزنس اینسایدر گفته است مردم ایران و کوبا نیز بلافاصله پس از لغو تحریم‌های فناوری آمریکا از طریق ایمیل برای همکاری با مایکروسافت اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی معتقد است که ایران یک کشور کاملا ویندوزی است و با تغییر شرایط در این کشور، شرایط همکاری مایکروسافت با افراد و شرکت‌‌های خدمات‌رسان ایرانی نیز می‌تواند دستخوش تغییرات بسیار مثبتی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها