همان طور که می دانید، شب گذشته کنفرانس توسعه دهندگان بیلد 2016 مایکروسافت در شهر سان فرانسیسکو آغاز شد و با معرفی محصولاتی مرتبط با ویندوز 10، بات ها، ابزارهای توسعه دهنده و هولولنز، رویدادی پر سر و صدا را در دنیای فناوری رقم زد.
کد خبر: ۸۹۱۷۶۹
مایکروسافت قصد دارد تبلیغات را در مرورگر اج خود مسدود کند

به گزارش جام جم کلیک ، خبری که در طی این کنفرانس بیلد 2016 در خصوص آینده مرورگر مایکروسافت اج توسط ردموندی ها اعلام شد، حذف و مسدود کردن آگهی ها در این مرورگر در ویندوز 10 بود که این اقدام قرار است به زودی انجام شود.

جالب است بدانید که مسدود سازی مستقیم تبلیغات در رتبه 4ام رتبه بندی اقدامات مهم آینده مایکروسافت اج قرار داشت و رتبه اول در اختیار افزونه های این مرورگر بود.

قرار است افزونه ها در نسخه بعدی مایکروسافت اج به صورت زنده باشند که البته برای تجربه آن باید تا آپدیت بزرگ سالیانه ویندوز 10 در تابستان صبر کنیم. هر چند در حالت پیش نمایش، افزونه ها به صورت محدود زنده هستند.

مایکروسافت در حال حاضر در مرورگر اینترنت اکسپلورر خود، از برخی سیستم های مسدود کننده ی تبلیغات بهره می برد که البته توسط لیست پیگیری حفاظت یا Tracking Protection Lists صورت می گیرد و قطعاً ما اخیراً مرورگرهای دیگری را هم دیده ایم که به دنبال ادغام و یکپارچه کردن اد بلاکرها در خود هستند. برای نمونه، سافاری اپل در موبایل و هم چنین نسخه دسکتاپ مرورگر اپرا به صورت خودکار تبلیغات را مسدود می کنند.

اما در این بین، گوگل تلاشی در این زمینه نداشته است، چرا تبلیغات در گوگل نقش بسیار مهمی ایفا می کنند و مسدود کردن تبلیغات، مسئله ای نیست که این شرکت در این زمان به آن فکر کند.

اگر این توسعه ها و پیشرفت ها نادیده گرفته شوند، بعید نیست که مرورگر کروم در آینده نزدیک به اینترنت اکسپلورر نسل بعد تبدیل شود که عملکردی کند و آرام دارد.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها